Forum

Er zijn diverse middelen op de markt voor het verminderen of verhelpen van paniekaanvallen.

Moderators: Leon, Leap

Door jermen
#60281
Hoi Pegje,
Hoe lang slik je die 20 mg? Ja soms heb je tijdelijk wat meer nodig overleg dit even met je huisarts of psycholoog. Ik doe het de laatste jaren goed op 10 mg maar dat is volgens de huisarts een onderhouds dosis en heeft niet echt veel nut maar als ik er mee stop dan komt de angst en paniek weer terug dus ik hou het bij 10 mg
Door Pegje
#60283
Die 20 heb ik al verschillende periodes geslikt van iedere keer een paar jaar. Tussendoor eens afgebouwd naar 0 en de laatste keer naar 10 mg tot afgelopen maart toen weer naar 20 gegaan.
Door jermen
#60285
Hoi Pegje,
Zou toch even met de huisarts gaan praten, even horen wat hij/zij er van denkt.
Door Pegje
#60289
Ja ik heb maandag ochtend weer een afspraak. En dan wil ik toch evt verwijzing naar psychiater vragen omdat zij toch meer ervaring met dit hebben ook vwb de bijbehorende medicatie.

Ik heb het gevoel dat mijn huisarts een beetje vastzit bij mij.
Door Wendy mv 3
#60292
Ik heb jarenlang op 20mg gezeten toen alles in 1x terug kwam. Ben nu aan het ophogen naar 40mg...
Door Pegje
#60293
Ja ik vrees dat het bij mij ook niet voldoende is die 20. Ik probeer er tegen te vechten en er weer zo doorheen te komen, maar valt me zwaar dus maandag afwachten wat de huisarts zegt.
Door jermen
#60297
Hoi Pegje
Het is misschien maar voor een paar maanden, even een steuntje extra in je rug. Dit is gewoon een rotte tijd voor paniekers, druk de sint, kerst met allerlei verplichtingen waar je je dan weer druk om maakt.
Door Pegje
#60298
Inderdaad een rot periode nu. Afgelopen maand een aantal mensen in mijn omgeving overleden. Weliswaar geen familie maar toch bekenden wat mij toch aangegrepen heeft. En als hypochonder en angst en paniekerig trek je je dat toch aan.
Door Wendy mv 3
#60300
Natuurlijk trek je je dat aan. Is erg confronterend. Zou ik ook hebben.
Door Hansie
#60303
Ieder mens reageert verschillend op een ad. Ook de hoeveelheid is verschillend. Ik had in het verleden aan 10 mg voldoende. Dat was voor mij ook een onderhoudsdosering. Nu na flink diep gezeten te hebben zit ik op 50 mg.
Door Pegje
#60305
Ik heb nooit hoger dan 20 gezeten en ook lang op 10.

Ben je nog wel jezelf als je hogere doseringen slikt?
Door Hansie
#60348
Ben je nog jezelf als je angst hebt?
Door Pegje
#60353
Nee daar heb je ook gelijk in.
Vanochtend nog even bij de huisarts geweest en na overleg kijken we het nog heel even aan en anders gaan we ophogen, aangezien ik nu nog een relatie lage dosering heb met die 20 mg
Door Mad
#60783
Hoe is het afgelopen? Ik heb jaren 20 geslikt toen 10 en toen alles weer terug kwam via 20 naar 30 en daar doe ik t alweer 1,5 jr goed op.
Paniekaanvallen en CBD Olie