Forum

Hier kun je alles kwijt wat je niet denkt kwijt te kunnen in één van de andere categoriën.

Moderators: Leon, Leap

Door arnold
#55768
hallo allemaal ik weet niet waar ik deze topic moest plaatsen dus doe ik het hier

zijn er mensen die eens zin hebben om een keer bij elkaar te willen komen om ervaringen uit
te wissellen

waar of hoe maakt me niet uit

ik hoor het wel
je mag ook een prive berichtje sturen als je dat fijner vindt
Door mulder
#55778
ik moet er even over nadenken, ik vind het anonieme van internet ook n;iet verkeerd. Echter heb ik ook wel eens behoefte om live met iemand te praten hierover. Misschien een wandelgroepje ofzo, waarin je eem activiteit en evt. praten kan combineren. Ik denk er nog eens over na, maar het initiatief vind ik goed.
Door arnold
#55781
bedankt voor je reactie mulder ik hoop dat er nog meer mensen zijn die het een goed idee vinden

eigenlijk kan ik er thuis niet over praten de mensen om me heen snappen niet als ik het over mijn symptomen en angst heb

ik hoor ook graag van andere mensen een reactie of idee
Door Margriet1982
#55800
Hoi,

Ik vind het ook wel een goed idee, maar heb ook net zoiets als Mulder... dat anonieme van de site vind ik ook wel fijn. Ook denk ik er nog even over na.

Waarom kan je er thuis niet goed over praten dan? Ben je getrouwd, kinderen??
Sterkte hoor!
Door arnold
#55842
hoi margriet bedankt voor je reactie
ja ik ben getrouwd maar mijn vrouw wordt er erg moe van als ik elke dag maar praat over mijn symptomen
het duurt nu al 5 jaar
vandaar dat het voor mij misschien beter is om af en toe met een lotgenoot te praten omdat die elkaar beter begrijpen

mensen die angst en paniek hebben hebben het moeilijk maar soms worden de partners vergeten want zij moeten het elke dag maar weer aanhoren
Door Margriet1982
#55851
Ja dat herken ik ook wel ja. Mijn man heeft er ook niet veel mee, en al helemaal niet met de medicatie!! Soms wel eens vervelend...
Door arnold
#55865
precies margriet en dan voel ik me onbegrepen dus zoek je dan toch iets anders waarbij je je verhaal wel kwijt kunt bij mij geeft dat in ieder geval wel een verlichting

en alle beetjes helpen zeg ik altijd maar
Door jermen
#55867
Maar je kan je verhaal toch hier kwijt? of via de chat?
Ikzelf vind en vond het juist niet prettig juist de anonimiteit van internet ervaarde ik als prettig.
jermen
Door tania 67
#55868
ervaringen uitwisselen niets verkeerd mee
maar nu zou ik het overwegen in mijn eigelijke paniekperiode niet (nu ben ik paniekvrij)
waarom ik zou mij teveel aantrekken van anderen hun ervaringen
als er iemand bij was die vb pijn aan zijn /haar teen zou hebben zou ik dat de volgende dag ook ervaren,alleen al van het piekeren erover
als iemand een bepaalde test had laten doen dan zou ik die ook overwegen alles om maar te bewijzen dat het GEEN paniek was (wat natuurlijk wel zo is)
ik stond dan niet zo sterk in mijn schoenen dus zou alle ervaringen opslorpen als een spons en op mezelf betrekken
je kan er natuurlijk ook veel van leren van lotgenoten,maar in mijn paniekperide zou ik persoonlijk alleen maar de slechte dingen horen al de symthomen en klachten en natuurlijk niet de interesante dingen over hoe je ermee moet mee omgaan
ik ken mezelf ik ben zo
begrip zal er zeker zijn op zo een bijeenkomst ,maar teveel begrip is ook niet goed je moet soms een schop onder je kont krijgen om die elendige paniek te verslaan
en daar hoort onbegrip helaas soms bij
op zich vind ik het geen slecht idee ,maar allemaal paniekers samen is soms ook teveel van het goede zeker als er geen begeleiders bij zijn
buitenstaanders die je soms eens met de neus op de feiten drukken,dus je partner meebrengen is voor mij persoonlijk ook geen slecht idee
zij leren beter hoe ze met ons moeten omgaan en langs de andere kant worden wij een smet de neus op de feiten gedrukt ,de figuurlijke schop onder de kont want die heb je ook nodig en daar zijn buitenstaanders met onbegrip voor nodig
wat ik heb geleerd de voorbije jaren lotgenoten heb je nodig,maar buitenstaanders ook
en soms heel soms hebben onze partners ook lotgenoten nodig want een leven met een panieker is soms niet makkelijk voor hen ze weten vaak niet hoe ze ermee moeten omgaan en dat wordt dan begrepen als onbegrip
bij een lotgenoot krijg je begrip logisch maar teveel begrip is ook niet zo goed ,je mag er niet teveel in meegaan
daarom mijn persoonlijke mening lotgenoten ja die heb je zeker nodig maar buitenstaanders ook want ookal denk je dat ze ons niet helpen met hun onbegrip dat doen ze wel
want dat kan de kracht geven om het maar weer eens te gaan opnemen tegen die ellendige paniek
Door arnold
#55892
het nadeel van dit forum is dat ik me niet goed kan uiten en als ik met iemand zou praten dus ik bedoel als je iemand zou zien dan praat dat veel makkelijker we hebben trouwens toch allemaal hetzelfde probleem dus ervoor te schamen hoef je niet
en een keer goed uithuilen bij iemand is niks mis mee
maar ja ieder zijn ding

als er toch nog iemand is die dit ook wel eens en keer zou willen hou ik mij aanbevolen

mag ook pb zijn
Door mulder
#56154
Hoi Arnold, zat van de week op de site van de ADF (Angst Dwang en Fobie) stichting en zij organiseren in diverse steden maandelijkse bijeenkomsten met lotgenoten. Hierbij de link, wie weet is er ook een bijeenkomst bij jou in de buurt.http://www.adfstichting.nl/DeADFstichti ... oepen.aspx

Succes,
Door Pien
#56207
Superleuk initiatief!

Voor mij geldt helaas dat ik er niet aan mee doe omdat het voor mij tegenwerkt om met anderen over angst te praten. Jammer.
hopelijk slaagt je plan wel!
Paniekaanvallen en CBD Olie