Forum

Hier komen speciale verzoeken van bijvoorbeeld TV programma's...

Moderators: Leon, Leap

Door Leon
#43185
Beste mensen,

Mijn naam is Nico de Laat en ben documentairemaker. Misschien dat jullie mijn naam al eerder op deze site zijn tegengekomen, want een tijd terug had ik ook een oproep geplaatst voor het maken van een documentaire over angst en paniek.
Ook nu wil ik weer een oproep doen voor een filmproject, dus ik zal in het kort uitleggen waar het om gaat:

Ik ben bezig met de voorbereidingen voor een lange documentaire over mensen met dwanggedachten. Deze gedachten gaan vaak samen met dwanghandelingen, maar toch ondervinden veel mensen alleen problemen met dwanggedachten. Ze zijn vaak agressief, seksueel of religieus van aard en kunnen elk moment opkomen. Voorbeelden van zulke gedachten zijn: Wat als ik met dit keukenmes mezelf of iemand anders neersteek? Wat als ik dat kind op straat seksueel ga misbruiken? Wat gebeurt er met me als ik onkuise gedachten heb tijdens het bidden? Het zijn vaak extreme gedachten die iedereen wel eens heeft en dus onschuldig zijn, maar sommige mensen besteden er veel aandacht aan en voelen zich daarover angstig en ongelooflijk schuldig.

De meeste mensen die met deze dwanggedachten door het leven gaan schamen zich en vertellen het aan niemand. Er heerst dan ook een groot taboe op en er is nog weinig over bekend in de media, al moet ik zeggen dat er vaak over wordt gesproken op dit forum.
Maar als ik kijk naar documentaires en tv-programma's, dan zie ik dit onderwerp nergens terugkomen, terwijl er op tv veel aandacht wordt besteedt aan andere vormen van angst en dwang. Daarom wil ik een documentaire maken over mensen met dwanggedachten zodat men weet dat deze 'extreme' gedachten bestaan en dat het geen 'misdaad' is om ze te hebben. Het is dus de bedoeling dat veel mensen het te zien gaan krijgen, dus probeer ik de documentaire via verschillende kanalen te gaan verspreiden (tv, internet, filmfestivals enz.)

Momenteel ben ik bezig met de research. Ik wil zoveel mogelijk ervaringsverhalen verzamelen van mensen met dwanggedachten, zodat ik een helder beeld heb van de soorten gedachten en de mensen die ze hebben. Daarom wil ik jullie vragen om je verhaal te vertellen. Dus heb je last van dwanggedachten en zou je er graag over willen vertellen? Mail dan naar info@nicodelaat.nl. Alle informatie is welkom: soorten gedachten, in welke situaties komen ze opzetten, oorzaken van de gedachten, hoe ga je ermee om, hoe bestrijdt je ze enz. enz.

De verhalen die ik (hopelijk) van jullie ontvang gebruik ik voor de research en het opzetten van een filmplan, en waarschijnlijk zal ik op enkele verhalen dieper ingaan om vervolgens te gebruiken voor de documentaire. Maar in eerste instantie zijn ze bedoelt voor inspiratie en informatie, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Als jullie nog vragen hebben, dan kunnen jullie altijd bellen en/of mailen! (Tel: 0630733946 Email: info@nicodelaat.nl)

Alvast hartelijk dank voor jullie aandacht!

vriendelijke groet,
Nico de Laat
Paniekaanvallen en CBD Olie