Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door fever
#68177
Hoi iedereen

Ik kamp al van kleinsaf aan met paniekaanvallen en ben ondertussen bijna 36 jaar. Ik wil even mijn verhaal kwijt om te zien of mensen zich ook in mijn verhaal herkennen.
Ik kan me weinig herinneren wanneer de eerste keer was dat ik een paniekaanval had, maar ik herinner me in het lager eentje toen we in een klas zaten met veel te weinig lichtinval, en de volgende toen ik klein was was toen ik met m'n ouders een berg ging beklimmen en het te ijle lucht was, waardoor ik begon te hypventileren.
Nadien is het niet meer zo erg geweest, maar de zwaarste periode in m'n leven was tijdens mijn puberteit toen ik steeds de bus naar huis moest nemen die overvol zat en ik me depressief voelde door de TL lampen in de bus (en vooral als het slecht weer was buiten).
Sindsdien ben ik heel vatbaar voor: donker weer, TL lampen, regen... dan is het alsof ik me claustrofobischer, onwerkelijker begin te voelen.
De paniekaanvallen verdwijnen meestal tijdens de zomermaanden. Dan heb ik er het minste last van. Tijdens de winter en herfst heb ik rapper neiging ze te krijgen en dat vooral als ik met de auto moet rijden.
Soms gebeurt het ook dat wanneer ik grote honger heb en wat ijler in m'n hoofd begin te worden ik er dan ook veel makkelijker ene krijg.
Ik heb nooit therapie gevolgd, nooit medicatie genomen... het is met ouder worden en een vriend te hebben veel verbeterd bij mij, en toch steekt het soms nog eens de kop op. Als die opkomt heb ik opnieuw een weerslag en word ik weer angstiger om het opnieuw in de toekomst te krijgen.
Het ergste is dat als ik dit in de auto krijg, dat ik heel rap begin te rijden om op een 'veilige' plaats te kunnen komen (en soms écht onverantwoord rijd). Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel tips hebben? Ik wou dat ik het nooit meer zou krijgen .. en een zorgeloos bestaan heb omtrent paniekaanvallen.
Paniekaanvallen en CBD Olie