Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door dj
#68899
sinds kort ook weer terug hier
zal me even voorstellen
me naam is Dennis 45 jaar sinds 5 jaar een relatie met Claudia
we hebben samen 2 poezen kinderen van 3 jaar 2 broertjes
er is bij mij 5 jaar geleden ook PDD-NOS vast gesteld bij mij .

sinds begin van dit jaar weer terug bij af met de paniekaanvallen
krijg ze vooral in het openbaar vervoer waardoor ik en angst ontwikkel om te reizen met de trein .
heb zelf 15 jaar geleden ooit zelf opnieuw moeten leren reizen met het OV
en daar haal ik tot op heden nog steeds profijt uit.
als jullie vragen hebben met betrekking tot paniekaanvallen en reizen in het ov stuur me gerust en pbtje
Door relax42
#68900
Hallo DJ.

Allereerst vervelend, dat je er weer last van hebt!

Waar ik benieuwd naar ben; waardoor is het je gelukt jaren geleden om het reizen weer op te pakken?

Heb je zelf enig idee, waardoor dat nu weer ontstaan is?

Mvg
Door dj
#68904
relax42 schreef: 25 nov 2021, 01:30 Hallo DJ.
Allereerst vervelend, dat je er weer last van hebt!
Waar ik benieuwd naar ben; waardoor is het je gelukt jaren geleden om het reizen weer op te pakken?
Heb je zelf enig idee, waardoor dat nu weer ontstaan is?
Mvg
goeiedag relax42
voor me zelf en therapie bedacht het op nieuw leren reizen met het OV
heeft ruim 2 jaar geduurd voor dat ik weer met het OV ging reizen met name de trein met de bus bleef ik gewoon reizen dat is nu 14 jaar geleden .
in de tussen tijd regelmatig en terug valletje gehad tot aan 2 jaar geleden .jazeker De covid 19 heeft het niet goed gedaan de afgelopen 2 jaar ook omdat ik de diagnose autisme gekregen heb 5 jaar geleden en me totale sociale vaardigheid kwijt ben met betrekking tot het reizen met het OV /trein .
Door dj
#68905
relax42 schreef: 25 nov 2021, 01:35 Nog als aanvulling;
Wondertje (zie ander bericht) wil eventueel een w'app-groep op gaan zetten begreep ik.
Wellicht is dit ook iets voor jou om in te haken? :lol:
hoi
daar ga ik niet aan mee doen ik heb al div personen leren kennen via de paniek aanval site en daar Whats-app of bel ik regelmatig mee
Door relax42
#68909
Hoi DJ.

Je bedoeld dat er al een w'app groep is via deze site?
Is het dan niet handig, dat we daaraan mee kunnen doen?
Er is wel belangstelling voor, zie het andere topic. Dan kunnen we elkaar helpen.

Ben je nu weer aan die therapie begonnen?
Door dj
#68910
relax42 schreef: 26 nov 2021, 00:20 Hoi DJ.
Je bedoeld dat er al een w'app groep is via deze site?
Is het dan niet handig, dat we daaraan mee kunnen doen?
Er is wel belangstelling voor, zie het andere topic. Dan kunnen we elkaar helpen.
Ben je nu weer aan die therapie begonnen?
hoi
Nee die is er niet en ik ga er niet aan mee doen .
we kunnen elkaar via hier helpen daar heb je meer aan daar bereik je meer mee dan en whatsapp groepje .
nee ben niet met therapie begonnen .
waarom moet alles onder het kop therapie hulpverlening vallen of komen
heb al 25 jaar last van paniek en angst aanvallen en de hulpverleners leren van mij als ervaring deskundige en coach ook regelmatig mensen die last hebben van paniek en angst aanvallen .
MVGR Dennis
Door relax42
#68914
Hallo Dennis.

Fijn om te horen, dat je ook een coach bent.
Mag ik vragen hoe mensen je kunnen vinden dan? Is daar niet een soort website voor?
Mensen hebben mensen van hier daar iets aan?
Door relax42
#68915
Je geeft aan; waarom moet alles onder het kopje therapie vallen; maar hoe zou jij dat anders willen noemen dan? Therapie hoeft niet persé een negatieve lading te zijn toch?
Door dj
#68917
relax42 schreef: 28 nov 2021, 21:55 Hallo Dennis.
Fijn om te horen, dat je ook een coach bent.
Mag ik vragen hoe mensen je kunnen vinden dan? Is daar niet een soort website voor?
Mensen hebben mensen van hier daar iets aan?
hallo realex42
de mensen kunnen mij niet vinden althans niet via en website en heb in het verleden via hier div mensen geholpen en daar heb tot heden nog regelmatig contact mee .
en plaats in tips en tricks dingen .
Door dj
#68918
relax42 schreef: 28 nov 2021, 21:59 Je geeft aan; waarom moet alles onder het kopje therapie vallen; maar hoe zou jij dat anders willen noemen dan? Therapie hoeft niet persé een negatieve lading te zijn toch?
heel veel mensen struikelen over het woordje therapie en zien dat negatief of er is bij hun met een therapie iets negatief voorgevallen .
Door Joyce77
#68919
dj schreef: 29 nov 2021, 12:49
relax42 schreef: 28 nov 2021, 21:55 Hallo Dennis.
Fijn om te horen, dat je ook een coach bent.
Mag ik vragen hoe mensen je kunnen vinden dan? Is daar niet een soort website voor?
Mensen hebben mensen van hier daar iets aan?
hallo realex42
de mensen kunnen mij niet vinden althans niet via en website en heb in het verleden via hier div mensen geholpen en daar heb tot heden nog regelmatig contact mee .
en plaats in tips en tricks dingen .
Ik ben een van de mensen die Dennis al heel lang kent. Meer dan 20 jaar. Wij hebben regelmatig contact, als een van ons het lastig heeft. We coachen elkaar zeg maar. Zo slepen we elkaar er doorheen. Ik ervaar dat als prettig. Ook ben ik een prater, deel mijn verhaal graag. Schaam mij er niet voor. Zo ben ik erachter gekomen dat er heel veel mensen zijn die "iets" hebben.
Door relax42
#68925
Het is toch juist leuk dat jullie elkaar dan gevonden hebben en dat je steun aan elkaar hebt. Of dat dan wel of niet onder een therapie valt maakt dan niet uit :wink:

Wellicht dat meer mensen daar behoefte aan hebben om op een dergelijke manier elkaar te 'coachen' en vandaar de oproep van wondertje. Leuk initiatief, zodat meer mensen elkaar kunnen helpen!
Paniekaanvallen en CBD Olie