Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door chantal17
#68139
Hallo allemaal,

Mijn naam is Chantal en ik ben 19 jaar oud. Ik ben hier op deze forum omdat ik zelf namelijk al ruim 4 jaar met paniekaanvallen rond loop. Bij mij is dit ontstaan door de scheiding van mijn ouders en de verhuizing. mijn ouders zijn nu z'n 6 jaar uit elkaar maar helaas loop ik nog steeds met het probleem paniekaanvallen. Ik heb al bij verschillende dokters en psychologen gelopen maar elke keer krijg ik te horen dat ik niet meer te helpen ben en dus ben uitbehandeld. Zelf vind ik dit heel erg vooral omdat ik de laatste tijd niks meer durf te doen zoals: autorijden, naar school, sporten, werken en soms zelf geen tv of films kijken. Ik hoop hier wat lotgenoten te vinden want ik ben nu radeloos en heb het vertrouwen niet meer in om weer een nieuwe therapie te beginnen, met de angst dat ik weer de stempel krijg "uitbehandeld". Met vriendelijke groet, Chantal
Door J
#68141
Hallo Chantal,

Toen ik 19 jaar werd was het blijkbaar de tijd dat mijn ouders mij uit huis wilde hebben, ik heb hierdoor neuro dermatis gekregen wat inhoud dat ik aanvallen krijg door paniek. Ik kreeg hiermee te maken omdat ik in een wereld terecht kwam die voor mij te beangstigend en te ingewikkeld was. Ik heb het idee dat je dit hebt gekregen omdat je er zelf voor bent komen te staan en hiernaast de nodige invloed van buitenaf hebt gekregen.
Ik durfde door mijn situatie (ook te maken met de nodige overbelasting) niet meer auto te rijden, hier heb ik mezelf wel overheen gezet om toch dit op te gaan pakken en toch te gaan doen wat nu niet meer beangstig mag zijn.
Ik sta niet in jouw schoenen dus weet niet of dit de beste keuze voor jou mag zijn.
Ik heb het idee dat je misschien niet bij de juiste behandelaar bent terecht gekomen, het mag toch niet zo zijn dat je uitbehandeld bent als je er nog niet vanaf bent.
Heb je een test gehad wat er aan de hand mag zijn en ben je hierop volgend bij de juiste persoon terecht gekomen. Heb je bij je vorige behandelaar gevraagd of ze jou kunnen aanbevelen waar wel op de juiste plek te komen, meestal hebben ze goede informatie en of connecties met andere partijen op een ander gebied.
Heb vertrouwen in jezelf, dit komt uiteindelijk vast wel goed als je jezelf de gelegenheid geeft en jezelf leert kennen wat je kan en zou kunnen doen zonder de nodige spanningen.
Paniekaanvallen en CBD Olie