Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door ANIKA
#68238
Hallo, ik ben Anika en sinds ongeveer 2001 heb ik last van paniekaanvallen. Toen had ik geen idee wat me overkwam en het duurde ongeveer tot 2006 dat ik er achter kwam dat ik een paniekstoornis heb. Inmiddels leven we in 2018 en ben ik veel therapieen verder. Sinds 2 weken ben ik volledig afgebouwd met de Paroxetine en ik merk dat ik dit heel erg eng vind. Ik heb deze medicatie sinds 2003 geslikt en ik heb er bijna een jaar over gedaan om het af te bouwen. Ik heb nu weer meer last van paniekaanvallen, maar mijn psych zegt dat dit echt tussen mijn oren zit. Het is belangrijk dat ik het zelfvertrouwen krijg, dat ik een aanval onder controle krijg. Op dit moment vind ik dat erg moeilijk en ik neem dan ook regelmatig een Oxazepam om gewoon te kunnen blijven functioneren, ook niet echt de oplossing lijkt me? Ik kom graag met lotgenoten in contact (die helaas) hetzelfde hebben als ik en dat we van elkaar kunnen leren om het leven met een paniekstoornis toch leuk te houden!
Door Hypertjeee
#68244
Beste Anika,
Ik ben ook nieuw op de forum. Ik had wel eens last van hyperventilatie paar keer per jaar maar ging dan ook meteen over, tot 6 weken geleden toen kreeg ik dus ook een paniekaanval
Omdat het maar niet overging en ik angstig was en niet kon slapen heb ik oxazepam gekregen 10mg per dag. Maar dit maakte mij nog zieker, nog onrustiger. Na 3 weken gebruik heb ik het 6 dagen afgebouwd en daarna helemaal gestopt , sinds 11 dagen slik ik dus helemaal niks meer. Tijdens slikken had ik last van angst benauwd gevoel licht in het hoofd en dat heb ik nu nog steeds. En dat is het ergste , komt t nou door de oxa of niet ? Ervaar jij zulke dingen ?kno geweest er is niks aan de hand ga ook om alles uit te sluiten naar neuroloog binnenkort. Ik weet eigenlijk ook niet of ik nu 6 weken later nog paniekaanval heb want nooit in mijn leven gehad . Misschien heb ik nu wel een paniekstoornis want sinds 6 wkn wil ik ook niet buiten komen waar het druk is krijg ik weer benauwd word ik angstig durf geen auto meer te rijden ?
Paniekaanvallen en CBD Olie