Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Jeff67
#68676
Dag allemaal :-)

Mijn naam is Jeffrey, ik woon in het mooie Brabant met vrouw en zoon, en ik ben 52 jaar jong en werk als teamleider bij een grote logistieke onderneming. Sinds een paar weken heb ik zulke ernstige panic attacks dat ik in de ziektewet ben beland en mijn sociale leven is min of meer ingestort. Ik durf niet eens meer naar de supermarkt of een terras of bij vrienden op bezoek. Het is een ellende :cry:

Mijn vrouw maakte zich zorgen over mijn zelfmedicatie (drank) en stuurde me naar de huisarts, die Mirtazapine en Oxazepam voorschreef en me door stuurde naar de psycholoog. Ik ga nu online therapie volgen, en elke twee weken heb ik een gesprek met de psycholoog. Een onderdeel van de online therapie verwees naar deze site, vandaar dat ik nu hier ben.

Ik schaam mij erg voor deze stoornis. Mijn panic attacks gaan gepaard (soms) met trillen en transpireren en ik ben bang dat mensen dat opvalt, zodat ik plekken met veel mensen ben gaan vermijden. Ik was vroeger de rust zelve, en wil dat graag weer zijn.

Gelukkig heb ik hobby's die de aandacht afleiden: ik lees veel, met name non-fictie over historische onderwerpen, speel gitaar (vroeger in een band) en maak bouwmodellen. Wandelen door de mooie Brabantse natuur is ook iets dat ik graag doe.

Dat is het voor nu. Ik hoop veel van jullie te leren over omgaan met paniek aanvallen.

Mvrgr,

Jeffrey
Door dj
#68920
Hallo Jeffrey
aller eerst welkom hier op het forum
Hoe is het nu met U ?
is herkenbaar wat u schrijf dat u niet meer naar de supermarkt durft daar zijn meerdere forum leden die daar last van hebben mijn advies ga desnoods in de ochtend tussen 8 en 10 samen met uw partner naar de supermarkt dan is het nog rustig vaak en zij kan u steunen als u en PA heeft . En betrekking tot naar de sociale contacten op visite gaan pak dat rustig aan en meld uw partner waar u heen gaat en als uw partner uw tot rust brengt als u en Paniek Aanval heeft bel haar op als dat helpt .
en als de hobby u tot rust brengt zoals modelbouw ga daarvoor al mee door.
en wandellen in de buiten lucht helpt ook dan kan je je hoofd leeg lopen
hoop dat u wat heeft aan de tips en tricks
Door relax42
#68926
Hoi Jeffrey.

Vervelend om te horen, dat je er zo last van hebt!
Je hoeft je nergens voor te schamen.
Middels de therapie kun je ook wat 'handvaten' krijgen, zodat je wat vooruit kan komen en wat mij erg geholpen heeft is, er toch over te praten met mensen. Je staat er versteld van soms, dat veel mensen toch best begrip tonen. Er schijnen best veel mensen last van te hebben.
Ook regelmaat schijnt erg belangrijk te zijn. Alcohol versterkt het effect vaak. Misschien kun je dat vervangen door iets anders?
Door Joyce77
#68928
Goedemorgen Jeffrey,

Ook ik herken je issues, net zoals de anderen. Wat mij heel erg helpt is erover praten en schrijven. Het is net wat relax42 schrijft, je hoeft je er niet voor te schamen. Soms is een oorzaak ook niet te achterhalen, en overkomt het je gewoon. Weet dat je hier steun kan vinden.

Groetjes Joyce
Door relax42
#68930
Ik zie net dat het een bericht is van juli vorig jaar :mrgreen:
Is Jeffrey nog online en hoe gaat het nu met je?
Paniekaanvallen en CBD Olie