Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door esmee03
#69227
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag mijn angsten, overwinningen/voortgangen met jullie delen. Ik zal mij verder nog even kort voorstellen. Ik ben Esmee en ben 19 jaar. Alvast excuses voor het lange verhaal, want ik heb veel te vertellen.

Ik heb al meerdere jaren last van angsten. Dit begon met emetofobie op de basisschool, dit was waarschijnlijk in groep 5/6. Gepraat met schoolarts en toen ging het een lange tijd weer goed. Totdat ik naar de middelbare moest. Eerste klas, geen probleem, maar tweede en derde klas ging helaas weer helemaal fout. Heb daarna een aantal jaren gewisseld van school, uiteindelijk toch afgemaakt op TL i.p.v. HAVO.

Nu zit ik al 3 jaar op het MBO, 2 jaar terug geswitched van opleiding en het bevalt me nog steeds niet maar wil het toch afmaken. Mijn angst was een lange tijd verminderd, maar daar kwam een paar weken terug, na mijn stageperiode, verandering in. Ik kreeg ontzettend last van paniekaanvallen gecombineerd met mijn emetofobie in het OV en vond het ontzettend lastig om naar school te gaan met de trein. (Naar school reizen duurt langer dan een uur voor mij).

Sinds begin november zit ik nu dus thuis, omdat ik simpelweg niet in de trein durf. Met de bus was eerst ook lastig, maar ben afgelopen donderdag en vandaag weer met de bus heen en terug geweest, toch een soort overwinning. Nu alleen de trein nog.

Ik praat nu sinds vorige week ook met een psycholoog en heb vandaag mijn tweede afspraak met haar. Ik zou vandaag ook mijn rekenexamen op school hebben, maar eenmaal aangekomen op station, durfde ik de trein niet in.

Hebben jullie tips? Iemand die hetzelfde mee maakt of heeft meegemaakt?

Alvast bedankt :D
Paniekaanvallen en CBD Olie