Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Anouk80
#68670
Hallo,

Ik heb net een account aangemaakt omdat ik op zoek ben naar mensen met hetzelfde gevoel.
Ik herken mijn klachten van een jaar of 20 geleden, en ben ontzettend bang dat ik weer paniekaanvallen ga ontwikkelen. Op dit moment zit ik beneden en durf niet te slapen. Ik heb het gevoel dat ik letterlijk gek word in mijn hoofd, en heb een verdoofd gevoel in mijn tong. Het liefst zou ik een stuk buiten gaan lopen, maar het regent..;)

Mijn vriend is begripvol, en mijn klachten vast te verklaren (nieuw samengesteld gezin wat niet vanzelf gaat, te druk in mijn werk, enz.) maar ik wil zo graag praten met iemand die dezelfde klachten heeft en mij kan vertellen dat het weer over zal gaan. Zo graag!!!!
Door Jeff67
#68677
Dag Anouk :-)

Ik herken het gevoel. Je schrijft dat je bang bent weer paniek aanvallen te krijgen. Is dit niet de "angst voor de angst"? De zichzelf in stand houdende vicieuze cirkel die doorbroken moet worden? Ik heb dat zelf namelijk ook.

Veel wijze raad heb ik helaas niet, behalve te zeggen dat je niet gek wordt of bent. Wat mij helpt is focussen op iets anders, wat gemakkelijker gezegd is dan gedaan. Wat mij ook helpt is dingen gaan doen, "to snap out of it" zoals de Engelse uitdrukking is.

Veel sterkte! Panic attacks zijn een nachtmerrie weet ik uit ervaring.

Groetjes, Jeffrey
Paniekaanvallen en CBD Olie