Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Kaka
#67968
Hallo,

Ik ben Karin en ik ben 43 jaar.Mijn partner en ik hebben samen 3 jonge kinderen.
Ik ben 10 weken geleden geopereerd aan mijn voet en moet in totaal 12 weken in het gips waarvan inmiddels de laatste weken op loopgips.
In het verleden heb ik met onderbrekingen van steeds toch wel een aantal jaar last van angst en paniekaanvallen gehad.
Nu voor de operatie waren we al een beetje bang dat dit er weer in kon sluipen.
Ik gebruik al jaren paroxetine en op het moment van de operatie zat ik op 30 mg.
De eerste 6 weken ging het eigenlijk prima, geen problemen.
Tot een paar weken geleden, ik kreeg ineens een paar keer per dag behoorlijke depressieve buien afgewisseld door gewone positieve gevoelens.
Ik heb dit even een week aangekeken en heb toen aan de bel getrokken en ben naar de huisarts gegaan.
Die heeft eerste een bloedtest laten doen en me doorverwezen naar de verpleegkundige die verbonden is aan de praktijk.
De bloedtest wees uit dat mijn vitamine d3 te laag was (45 ipv 80)
Daar werd ik moe en duizelig van.Die klachten had ik namelijk ook.
In overleg met de verpleegkundige besloten om de paroxetine te verhogen naar 40 mg.
Nu ben ik daar eerder slechter dan beter van.De depresieve gevoelens zijn wat aan het afvlakken maar de angst gevoelens zijn terug helaas.
Ik hoop maar dat dit de bijwerkingen van de paroxetine zijn.Ik wordt met name smorgens wakker en ga dan malen en piekeren of het allemaal wel goed komt.

Tot dusver mijn verhaal,ik ben in het verleden eerder op een forum geweest en het kontakt met lotgenoten als erg prettig ervaren.

Lieve groet!

kaka

Berichten: 3
Geregistreerd: gisteren 09:32
Omhoog
Door R_96
#67978
Hallo !

Wat vervelend dat je nu weer zoveel last hebt! Ik ben 20 en heb nu zo'n 2,5 jaar last van een angststoornis samen met paniekaanvallen. Heb therapie gevolgd en mijn klachten zijn bijna 1 jaar vrijwel weggeweest.
Ik maak me nu zoveel zorgen omdat ik de hele dag door duizelig ben. Ik let op mijn ademhaling en die is gewoon goed op die momenten. Ben de laatste twee weken zeker 3/4 keer bij de dokter geweest en steeds wordt het op stress gegooid. Terwijl ik eerder wel een vit b12 tekort heb gehad. Voel me continu moe, zwak in de benen, maar de duizeligheid is het ergste. Ik ráák in paniek ván die duizeligheid.

Hoe ga jij om met je angst en paniek? Zit er op dit moment echt even helemaal doorheen.

Groetjes!!
Door Kaka
#67981
Hoi,

Hoe ik mee omga, tja op dit moment is het per dag verschillend.
Ligt eraan, ik wordt heel onrustig en ga vaak zwemmen dat ontspant wel iets.
Ik zit op dit moment met de naweeen van een operatie aan mijn voet dus ik ben ook heel afhankelijk.
Dat is voor mij heel lastig. Voor mij is elke dag een om te overleven en kan niet echt van dingen genieten.
Savonds gaat het meestal wel weer.
Mindfulness helpt wel een beetje, dat kun je op elk moment van de dag even doen.
Verder 2 keer daags 5mg oxazepam om de bijwerkingen van de verhoging wat te onderdrukken.

Heb je het idee dat de huisarts je niet serieus neemt? Je zou misschien weer kunnen laten prikken op b12 want daar kun je ook veel klachten van krijgen.

Is er bij jou een oorzaak voor je spanning? En welke therapie heb je gevolgd?
Ik ga aanstaande woensdag voor het eerst naar de psycholoog, ik hoop dat ze iets voor me kunnen doen.
Ben je alleen? Of heb je mensen in je omgeving waar je terecht kunt?

Veel sterkte!
Door R_96
#67983
Het is gewoon zo frusterend want ik weet niet waar mijn klachten vandaan komen. Alles ging prima, totdat ik een aantal weken even aan de prednison moest voor een hevige allergische reactie, ik sliep daardoor totaal niet en de angst kwam terug. Ik ben toen gestopt met de prednison en 2 dagen later had ik nergens meer last van. Heb er verder ook niet meer aan gedacht want had weer totaal geen klachten, totdat ik 2 weken terug een migraine aanval kreeg voor de vierde keer die week en ineens een paniekaanval bovenop een flauwvalreactie kreeg, toen werd de ambulance gebeld en is een ecg gemaakt. Daar was wat afwijkends op te zien en ik moest mee naar t ziekenhuis. Ze konden niks in het bloed vinden dus ik mocht weer naar huis, wel moest ik terug voor een echo van het hart om te kijken of er dus niks was. Die echo heb ik gisteren gehad en dinsdag krijg ik de uitslag.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik mij mega druk maak om die uitslag.
Ik heb geprobeerd om met mensen te praten in mijn omgeving, maar niemand neemt me serieus, of neemt de tijd om met me te praten.

Ik probeer wel dingen te blijven doen, vandaag was ik op bezoek met mijn vader en zijn vriendin bij mensen die gewoon echt twee enorm drukke kinderen hadden. Ik
voelde de angst/paniek al opkomen, en het liefst wilde ik naar huis. Ik durfde niks te zeggen dus hield het maar gewoon binnen, dat is iets wat ik wel goed kan.. het frustreerde me dat mijn vader niet aan mij zag dat ik me enorm slecht voelde, maar ik durfde het niet te zeggen omdat hij het niet gebruikt. De vriendin zag het wel en bedacht een "smoesje"
om even met me naar buiten te gaan. Dit luchtte iets op.

Momenteel zit ik huilend op bed. Voel me al de hele avond super slecht en wéér ziet mijn vader niet dat ik mij slecht voel. Door mijn angst de hele tijd zucht ik enorm veel
Omdat ik met die ademhaling zit. Mijn vader heeft morgen een acupressuur behandeling voor me geregeld en ik vroeg gewoon aan hem waar die praktijk was, maar daarna moest ik meteen zuchten (door de ademhaling). Werd hij me boos en zeggen dat als ik niet wilde gaan dat ik dan niet moest gaan en dat ik niet zo moet zuchten en ik een chagrijn was en maar naar mn bed moest gaan.
Je kunt je voorstellen dat dit gedrag mij dus totaal niet beter laat voelen en het dus alleen maar erger maakt.

Ik heb cognitieve therapie gehad, samen met fysiotherapie om vertrouwen in mijn lichaam te krijgen en daarnaast nog een andere soort therapie die zich vooral op het lichamelijke richt, dus is wel een psycholoog, maar weet niet meer precies hoe deze precies heet. Heeft mij enorm geholpen, maar kan er nu niet terecht.

Ik heb dinsdag een afspraak bij een andere psychologe dus dan kan ik gelukkig wel weer even mijn ei kwijt over dit alles. Heb van de dokter oxazepam gekregen en het helpt ook, maar wil het niet teveel pakken maar denk dat ik het nu maar even moet pakken.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is. Weet het gewoon echt niet meer en niemand steunt me terwijl ik het zo nodig heb:(

Groetjes!
Door Kaka
#67984
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, ik vind je lange verhaal niet lastig!
Ik ken je vader natuurlijk niet, maar misschien moet je hem duidelijker vertellen dat je je
niet goed voelt.
De vriendin begrijpt je wel?
Ik begrijp dat je bij je vader woont?


Het is ook erg lastig om dit te delen met mensen die verder geen problemen hebben.
Maar ik praat niet goed hoe mensen hier soms overheen stappen en zeggen dat je even goed moet slapen en dat je dan Ok bent.
Zou het kunnen dat je je onbewust zorgen maakt? Hoe sta je daar zelf in?

Ik ben op dit moment ook erg nerveus, morgen een drukke dag ivm vaderdag en
Ik ben steeds bang dat ik aanvallen krijg.

Je kunt een oxazepam nemen maar misschien moet je ook eens de Mindfulness app proberen.
Ik ben daar normaal ook niet zo van maar dit helpt me soms wel.
Door R_96
#67985
Hee

Ja, ik heb het mijn vader meerdere keren proberen uit te leggen, maar ik heb het gevoel dat hij het niet wilt begrijpen. Woon bij mijn vader ja en heb wel gelukkig het gevoel dat zijn vriendin het wel begrijpt.

Heb nog geen oxazepam gepakt, probeer het echt zoveel mogelijk zonder. Ben daar wel trots op.

Heb nog nooit van de mindfulnessapp gehoord! Ga het meteen downloaden!
Ik zal me vast en zeker onbewust zorgen maken, ik weet dat ik me zorgen maak over de uitslag van de echo, maar verder zou ik het niet weten.

Wat gebeurt er bij jou dan als je een aanval krijgt? Ik heb bij de psycholoog geleerd om niet meer bang te zijn voor bijvoorbeeld een hyperventilatieaanval dus dat ik echt in mijn hyperfree moest blazen. Ik was continu bang om te hyperventileren en dit heb ik nu niet meer. Ik laat dat over me heen komen en blaas gewoon in mijn hyperfree. Merk ook dat sinds ik zo denk ik ook vrijwel geen aanvallen meer heb gehad.
Ik hoop dat je morgen gewoon kunt genieten van de dag! En ja, ik denk dat angstaanvallen nu eenmaal bij ons horen, maar ze mogen wel in wat mindere maten aanwezig zijn hè! Haha

Ik word wel nog bang van andere klachten zoals duizeligheid. Ik kan veel hebben, maar duizeligheid vind ik echt een misselijke.

Wel fijn dat we hier kunnen praten! En ik ga zeker die app proberen!
Door Kaka
#67986
Hoi,

Ik wordt druk en nerveus en ga vreselijk zweten, krijg heel veel behoefte om te huilen.
Ik heb dan het gevoel dat ik de controle kwijt raak, en angst voor de angst.
Ik was al om 5 uur wakker en lig dan te malen of het vandaag wel goed komt.
Maar ik ga het proberen.
Gelukkig weet de omgeving ervan maar ik wil dat kinderen, we hebben er 3, er niets van merken.

Hoe is het nu met jou?
Door R_96
#67989
Hee

Wat vervelend zeg!
Nee snap ik dat je wilt dat je kinderen zo weinig mogelijk van merken!

Nou, morgen dus de afspraak met de cardioloog waarbij ik de uitslag krijg van de echo en daarna heb ik meteen een afspraak met de psychologe, ben benieuwd.

Ik ben non stop duizelig, waardoor de angst aan blijft houden. Iedereen zegt wel altijd van je angst piekt nooit langer dan één uur, maar bij mij blijft het lekker vol doorgaan elke dag hoor. Ben gewoon bang door die duizeligheid. Maarja.

Hoe is het nog gegaan gisteren?

Groetjes!
Door Kaka
#67991
Hoi,

Ik ben benieuwd naar je uitslag morgen.
Op zich ging het best goed gisteren, al lag ik al vanaf 4 uur Smorgens te piekeren over de dag.
Vanmorgen voelde ik me best goed en dacht geen oxazepam te hoeven, helaas pakte dat verkeerd uit. Ik heb uiteindelijk toch een moeten nemen.

Heb jij nog moeten nemen?

Groetjes en sterkte
Door R_96
#67992
Hoi!

Ja kan bijna niet wachten totdat ik de uitslag krijg, brengt denk ik echt al veel spanning met zich mee dat ik de uitslag nog niet weet maargoed.

Wat fijn dat het toch redelijk goed gegaan is! Ik heb van de acupuncturist de tip gekregen om elke dag vóór 11 uur te gaan slapen en elke ochtend een glas lauwwarm water met uitgeperst citroensap te drinken. Dit ga ik sowieso proberen!

Ja dat is het vervelende, dat je denkt dat het goed gaat en ineens komt het keihard. Kwam het uit het niets opzetten?
Ik heb geen oxazepam meer gepakt, ben zéér eigenwijs betreft die medicatie en wil het gewoon niet zo vaak gaan pakken. Heel veel mensen zeggen tegen mij van pak je gewoon die oxa dan voel je je meteen beter, maar ik voel me sterk als ik kan zeggen van kijk, heb je het toch even geflikt om geen oxa te pakken. (Nu is daar natuurlijk niks mis mee om
een oxa te pakken).
Ik heb me voorgenomen dat als het echt niet gaat, en ik bijvoorbeeld begin te trillen of mijn ademhaling wilt niet meewerken dat ik dan wel een oxa pak. Het komt nu (gelukkig) ietsjes meer in vlagen ipv de hele dag angst te hebben,(heb het alsnog heel veel, maar niet continu) dus dat maakt het wel iets makkelijker.

Groetjes! Jij ook sterkte! Het komt goed!:)
Door Kaka
#67993
Hoi,

Ja de aanval kwam uit het niets opzetten, geen idee of ik hem met pil ook had gehad.
Je bent dan de rest van de dag zo onzeker.
Vandaag maar weer braaf 1 genomen dus.

Super stoer van je dat je ze niet te snel neemt, moet ook niet.
Ik neem ook bewust maar 5 Mg ipv 10 Mg.
Laat je nog even weten wat de uitslag is.

Zet m op!
Door Kaka
#67994
Hoi,

Ja de aanval kwam uit het niets opzetten, geen idee of ik hem met pil ook had gehad.
Je bent dan de rest van de dag zo onzeker.
Vandaag maar weer braaf 1 genomen dus.

Super stoer van je dat je ze niet te snel neemt, moet ook niet.
Ik neem ook bewust maar 5 Mg ipv 10 Mg.
Laat je nog even weten wat de uitslag is.

Zet m op!
Door Kay
#67995
Hallo allemaal!

Na het lezen van deze verhalen adviseer ik jullie allemaal is een kijkje te nemen op angstoverwinnen.com

Hiermee kan je de oorzaken aangaan pakken en zullen de symptomen daardoor minder worden en heb je hopelijk geen medicijnen meer nodig.

Groeten,

Kay
Door R_96
#67996
Ja vervelend kaka!

Echo was gelukkig goed maar hartfilmpje afwijkend wisten niet wat het was, over n jaar moet ik dus wel weer op controle, maar nu was het goed.
Dacht wel dat mijn evenwichtsorgaan ontstoken was dus dat moet ik melden bij de neuroloog donderdag.

Hoe was je dagje verder? Is het nog goed gegaan?

Groetjes!!
Door Kaka
#67997
Kay schreef:Hallo allemaal!

Na het lezen van deze verhalen adviseer ik jullie allemaal is een kijkje te nemen op angstoverwinnen.com

Hiermee kan je de oorzaken aangaan pakken en zullen de symptomen daardoor minder worden en heb je hopelijk geen medicijnen meer nodig.

Groeten,

Kay
Hoi Kay,

Bedankt voor de tip, ik ga es kijken
Paniekaanvallen en CBD Olie