Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Natasja88
#69018
Goedemorgen
Ik ben Natasja en op dit moment 33 jaar.
Ik zit sinds 7 januari in de vrouwenopvang en sinds 8 februari heb ik last van paniekaanvallen.

Bij mij begint het op pijn op de borst en als ik naar begeleider wil lopen is er hyperventilatie bij gekomen en binnen paar minuten val ik flauw.

Nu heb ik al 4 aanvallen in 8 dagen gehad en de dokter zegt dat ik ze moet laten gaan en niet mag tegen houden.

Maar voor mij is het heel moeilijk om mijn gevoelens te uiten want als ik dat deed in het verleden zei me ex dat ik dan zeur.

Ik vindt het ook lastig want heb ook het gevoel dat ik mensen lastig val met mijn aanvallen.

Ik heb gisteren best een drukke dag gehad en dan voel ik wel die pijn op me borst en ga dan op bed leggen of douche en dan zakt het weer.
Vandaag ga ik een apparaatje halen dat schijnt te helpen bij Hyperventilatie

Mijn vraag is nu:

Moet ik bang zijn voor een aanval?
Moet ik bang zijn dat ik mensen er lastig mee val?
Moet ik bang zijn dat ik er meerdere krijg op 1 dag?
Door Joyce77
#69020
Eigenlijk kan ik je maar een advies geven, niet bang zijn. Bang zijn versterkt het gevoel juist. Laat het gebeuren. Ik herken het hoor wat je schrijft. Ik wil anderen ook niet tot last zijn. Maar er zijn ook mensen die je wel serieus nemen, en weten wat je doormaakt. Acceptatie is halve genezing. Het is niks om je voor te schamen. Heel veel sterkte.

Groet Joyce
Paniekaanvallen en CBD Olie