Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Kay
#67964
Hallo allemaal!

Mijn naam is Kay,ben 27 jaar en een man. Ik heb toen ik een jaar of 20 was veel last gehad van angst en paniekaanvallen. Dit was een hele zware tijd voor mij en het heeft mij echt jaren een soort van gevangen gehouden in een negatieve cirkel en ik was bang voor mij eigen lichaam en gedachtes.

Nu gaat het een stuk beter met mij en ik heb veel geleerd over mezelf en over paniekaanvallen. En hoe mijn lichaam reageert op angst en slechte gedachtes.

Ik ben nu naar forums aan het zoeken om in contact te komen met mensen die ook last hebben van deze klachten. Hoop hier nieuwe mensen te leren kennen die ik graag zou willen helpen, steunen en mijn verhaal mee zou willen delen.

Ook wil ik graag de ervaringen van mij die ik de afgelopen jaren hebt op gedaan delen en ik hoop ook nog van jullie te kunnen leren!
Door Kaka
#67977
Hoi Kay,

Ik heb net als jij een angst en paniek verleden. Helaas is het bij mij momenteel weer terug.
Ik heb inmiddels een medicatie verhoging.
Hoe ben jij er destijds uitgekomen? En ben je weer helemaal vrij van?

Ik heb in het verleden toen het weer beter ging altijd moeite gehouden om dingen te ondernemen al ging ik ze niet uit de weg.

Groetjes Karin
Door R_96
#67979
Hoi!

Wat fijn dat je wilt helpen! Ik ben 20 en ik heb momenteel een heftige terugval en ik wéét ook dat veel van mijn klachten door mijn angststoornis komen, maar omdat ik nu bijvoorbeeld continu duizelig en super moe ben, terwijl ik dat de eerste keer dat ik met mijn angststoornis kampte niet had, maak ik me gewoon echt zorgen daarover.
Heb gisteren een echo bij de cardioloog gehad en dinsdag krijg ik pas de uitslag. Je kunt je misschien al voorstellen dat dat voor mij suuuuper lang duurt.

Zit er op dit moment echt eventjes helemaal doorheen. Had al een bericht op dit forum geschreven maar er komen niet zoveel reacties. Is wel jammer.

Groetjes!!
Door Kay
#67999
Hallo allemaal!

Sorry voor de laten reactie maar ik ben al een paar weken actief op deze website, maar het is vrij rustig en ben de afgelopen dagen zelf ook weinig aanwezig geweest.

Als er wat meer animo is zal ik ook weer vaker een kijkje komen nemen hier.

Wat bij mij heel goed geholpen heeft was een psycholoog die mijn angst uitgelegd heeft en hoe je lichaam hierop reageert. Als je je gedachtes gaat herkennen en bewust bent wat dat voor invloed op je hebt kan je de negatieve cirkel gaan aanpakken.

Vaak is het doemdenken wat de oorzaak geeft voor angst, je lichaam voelt deze angst waardoor het lijkt alsof er echt is erg aan de hand is. Ik heb geleerd om de confrontatie met mezelf en mijn angsten aan te gaan. Hierdoor krijg je het idee dat angst vaak niet echt is en dat een situatie anders uitpakt dan je denkt(vaak beter dan je zelf dacht). Dat was voor mij een motivatie om verder te gaan en zoveel mogelijk dingen te doen of ik nou angst had of niet. Ik liet mij niet tegen houden.

Toch was ik nog vaker gespannen en gestrest dan ik wou. Dit bleef energie eten uit mijn lichaam ik ben ook vaak moe geweest zowel lichamelijk als geestelijk. Ik heb een half jaar geleden ook een zware terugval gehad waarbij ik echt heel gespannen was, door een in mijn ogen ernstige gebeurtenis die ik maar niet los kon laten.

Ik ben toen weer aan de slag gegaan en ben via google op een website terecht gekomen.
www.angstoverwinnen.com

Je kan je daar aanmelden voor een programma en dit heeft mij weer sterker gemaakt dan ooit. Ben nog niet waar ik wil zijn maar het gaat nu echt weer beter, ik kan mij gewoon veel beter ontspannen en maak mij minder druk om de toekomst. Accepteren van dingen doe ik ook makkelijker en dat geeft meer innerlijke rust.

Laat maar weten als ik nog ergens mee kan helpen, ik laat het nu even hierbij!

Groeten,

Kay
Paniekaanvallen en CBD Olie