Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Savi
#67897
Beste allen,

Ik leef al zon ruim 8 jaar waarvan de laatste 3 jaar in hevige angsten elke dag weer.
Vele medicatie gebruikt maar nooit lang of voldoende gewerkt.

Heb nu therapie dus ben benieuwd hoe het gaat over een lange tijd.

Ik heb elke dag lichamelijke klachten waar nooit een oorzaak voor is gevonden.
Ik blijf maar denken dat ik een kankersoort onder de leden heb en dood zal gaan aan een hartziekte.

Dit beheerst mijn leven enorm er is ook niet veel meer van over vind ik zelf.

Wil beter worden...

Zijn er meerdere met ervaringen?

Ik kom graag in contact.

Groet.
Door Airwave
#67898
Hi Savi,

Welkom op het forum. Het hypchondrie aspect van je angst herken ik zeer zeker! Jammer om te horen dat medicatie je niet lang of voldoende geholpen heeft.

Helaas omschrijf je niet om welke lichamelijke klachten het gaat, maar zelf herken ik ook heel erg de lichamelijke klachten die komen kijken bij stress en paniek.
Erg rot om te horen dat het jouw leven zo beheerst, ik hoop dat de therapie je verlichting kan brengen.

Ik wens je heel veel sterkte en het allerbeste!
Door Savi
#67899
Airwave,

Bedankt voor je reactie.
De klachten zijn vermoeidheid, benauwdheid, raar gevoel bij hart, snelle hartslag, raar gevoel op de borst, duizelig dizzy gevoel, misselijk...
Deze klachten wisselen gedurende de dag, elke dag helaas....
Ik blijf ondanks de duur van jaren er nog steeds niet aan toe kan geven dat t angst en spanningen zijn...ipv een ziekte.

Als ik slaap heb ik rust heel fijn maar niet zoals t hoort mbt overdag.

Heb jij er nog last van?
Heb je misschien tips?
Heb je medicatie gebruik?

Vr.Groet en ook t allerbeste voor jou.
Door Airwave
#67901
Hoi Savi,

Alle klachten die jij noemt herken ik. Met medicatie heb ik deze redelijk onder de knie weten te krijgen: Ik heb jaren lang Venlafaxine(Efexor) geslikt in verschillende hoeveelheden (maar het langste in 75mg hoeveelheid).

Ik ben eind vorig jaar gestopt met mijn medicatie en sindsdien zijn deze klachten helaas weer terug gekomen. Ik herken ook dat je er niet in wilt geloven dat het angst en spanningen (stress) zijn, want ik blijf hier ook constant aan twijfelen. Maar rationeel weet ik dat al de klachten die je noemt veroorzaakt kunnen worden door angst en stress/spanningen.

Mijn tips: Probeer diepe ontspanningsoefeningen op te pakken als je dat al niet gedaan hebt. Eventueel ook (mindfullness) Meditatie. Beide werken voor mij goed om te ontspannen en als jou klachten met ontspanningsoefeningen minder worden, dan heb je misschien iets meer bewijs voor jezelf dat het toch echt angst en spanning is.

Heel veel sterkte en post gerust hier met vragen!
Door Savi
#67902
Beste Airwave,

Bedankt voor je reactie.

Ik ga de diepe ontspanningsoefeningen gaan doen...vast wel op YouTube te vinden.

Ik moet idd erin gaan geloven dat t spanningen zijn en geen ziekte maar dat zal nog wel wat tijd innemen.

Zoals nu ook zon gespannen en onrust en hoge hartslag en raar gevoel bij mijn hart, zou zo naar de dokter gaan, maar wat schiet ik ermee op...

Ik vind het gewoon lijden...misschien zwaar woord maar kan niet iets anders verzinnen.

Ik heb jou medicatie ook gehad, ook een tijdje gebruikt maar uit eindelijk niet een blijvertje zeg maar.

Gebruik Nortrilen na opname en ik denk dat ik zonder weer snel depressief wordt, wil dat de angst af gaat nemen en dus ook de klachten, wil weer leven en niet steeds in mn hoofd en lichaam zitten..

Bedankt dat ik mijn verhaal bij je mag doen.

Groet Savi.
Paniekaanvallen en CBD Olie