Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Dolfijntje83
#68798
Ik ben een vrouw van 37 jaar en "sukkel" al bijna zo'n 10 jaar met vage klachten.. Eten dat niet wilde zakken, hartkloppingen, snelle hartslag, moe, 'paniekaanvallen' en ga zo maar door. De huisarts toendertijd zei ik ken je, jij moet maar eens gaan rouwen..dat antwoord vond ik persoonlijk heel raar. ik ben 18 jaar geleden, letterlijk voor mijn ogen, mijn moeder plotseling verloren. Maar volgens hem heb ik dat nooit een plekje gegeven.
Maar goed, ik ging gewoon door. Ik heb een auto ongeluk gehad, een kennis van mij dood zien neervallen en mijn vader verloren..
De aanvallen en klachten zijn al die tijd gebleven.. (ondertussen ook al ruim 9 jaar rug en nek klachten, waarschijnlijk overgehouden van het auto ongeluk)
Verder heb ik ook leuke dingen meegemaakt, ik ben getrouwd, heb 2 prachtige zoons en we zijn pasgeleden in zeer korte tijd toen ik hoogzwanger was van de tweede verhuisd. Daarna kwam de corona lockdown.. Al met al, het laatste half jaar was zeer intens en heftig!
Sinds een week of 7 heb ik weer vage klachten: het eten zakt heel moeizaam, pijn in mijn buik en hele lijf, hoge hartslag, zwangerschapskilo's al kwijt na 3 maanden etc.. iedereen om me heen zegt stress door de intensieve periode maar ik (hypochondiër) heb mezelf al de diagnose kanker gegeven.. mede door alle klachten, pijntjes en het gewichtsverlies.
Mijn huidige huisarts maakt zich geen zorgen (bloedwaardes ok, echo schildklier en lymfeklieren in nek ook ok) en de neuroloog in het zh ook niet.. Ik dus wel! Maandag krijg ik een kijkonderzoek in de slokdarm en maag, waar ik enorm tegenop zie, maar ik ben nog banger voor de uitslag..!!!
Ik weet dat niemand mij gerust kan stellen en dat ik het onderzoek moet afwachten maar misschien zijn er mensen die de klachten herkennen?
Door relax42
#68799
Hoi Dolfijntje!

Gaat het inmiddels wat beter met je?
Het klinkt allemaal heel heftig. Vaak helpt het ook om zaken 'wat luchtiger' te zien heb ik gemerkt. Dat lukt uiteraard niet altijd, maar laat dingen op je afkomen. Probeer ook in het NU te leven. We kunnen qua geest door de tijd reizen en laten daar nu ook ook vaak die angsten vandaan komen. Probeer te genieten van de kleine dingen en zie hoe het komt.
Van stress (dat lees ik uit je bericht) kun je hele vreemde klachten krijgen en als je je dan van alles in je hoofd haalt, tja.....dan is er een stemmetje die jou verkeerde zegt zeg maar :mrgreen:
Veel mensen hebben nu stress en het is ook lastig om je op leukere dingen te richten. Maar zoek het klein....een fijn kopje koffie bijvoorbeeld in de ochtend. Heel simpel ook en geniet hier heel gericht van en je wordt ook al wat blijer.
Paniekaanvallen en CBD Olie