Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door JNoniem
#69137
Oke....
Dit is voor mij totaal nieuw.
En had ook nooit gedacht dat ik aan zoiets zou toegeven, maarja wie weet kan je mekaar altijd helpen!

1,5 jaar Paniekaanvallen/Paniekstoornis

Oorzaak: in het kort
Na een relatie breuk waarvan het laatste jaar als een knipper licht werkte, En waar ik zelf ontzettend onderdoor ben gegaan,
Achteraf 80% tevereden ben geweest met de keus om het te beëindigen

Leek het mij die dag een goed
ideë.....

Om met wat vrienden de Drugs (3mmc) te gebruiken om even alles te vergeten over alles wat je achter liet!

De avond (ochtend) leek het ons een goed ideë om te gaan slapen, waardoor op t moment ik alleen in mijn bed lag, alles eruit kwam!
Verdriet,frustratie,eenzaam,PANIEK

Mijn hele lichaam tintelde en kon niet meer op mijn eigen benen staan, en begon uit paniek heel raar te ademen,
Ambulance is gebeld, en bleek een Hyperventilatie te zijn,

Eind goed al goed, ik ben mijn leven verder gaan voortzetten,
Nee ik heb geen drugs meer gebruikt!
Die les heb ik wel geleerd!

En dat is eigenlijk vrijwel goed verlopen, ja ik voelde me wel eens een beetje zwakjes of duizelig maar dacht er niks achter.
Op een gegeven moment begon ik steeds vaker & vaker mezelf duizelig te voelen (soms tintelingen).

Nou ik denk dat het in en uit bij de huisarts wel een bekend verhaal is!
Alleen liet ik het er niet bij zitten en wou/wil ik weten wat er precies met mij aan de hand is.

Ik ben zelf nu 26 jaar oud, en ik deed altijd alles nog!
Drukke feestjes, uiteten, veel sociaal met vrienden & familie zijn.

Dit is sinds een halfjaar toch wel 180graden omgedraait.
Kijk! In 1ste instantie wist ik niet waarvan ik last had, dus ik deed alles maar gewoon, Kreeg ik last van een aanval vond ik het gek, maar ik ging gewoon door!
Tot de dag dat er duidelijk werd gezegt! JIJ... hebt last van paniek aanvallen!

Toen begon ik opeens na te denken bij alles en viel het puzzle stukje op ze plek! Hè, die tintelingen die had ik op de dag van de breuk ook, dat zwakke en duizelige gevoel ook!!

En ik zit zelf nu in een Rollercoaster om constant bang te zijn het heftige gevoel te ervaren als toen!

Symptonen sinds kort
Bijna dagelijks
moeie / zwakke benen
Tintelingen in handen & polsen
Doffe tenen
Misselijk of geen eetlust zelden
Duizeligheid alleen bij grote hoeveelheid prikkels

Ja ik loop bij een pyscholoog en die zegt van (Angst voedt angst)
Maar hoe krijg je zoiets uit je hoofd?
Ik ben sinds een maand of 4 helemaal gestopt met Alcohol & koffie.
Ja ik rook wel, en er word mij afgeraden om nu te stoppen met roken ivb ik me dan nog onrustiger kan gaan voelen, ipv beter.
Nu denk ik zelf in mijn hoofd dat het ook door het roken kan komen!

Ik merk zelf als ik op een te drukke locatie ben ik in een aanval beland en de dag erna ervan baal dat ik weggegaan ben!

Dus nu vermijd ik de te drukke locaties, dus ook feestjes en verjaardagen wat mij dan weer verdriet doet!

Ik zelf heb niet het gevoel dat het de laatste tijd beter gaat, maar langzamerhand bergafwaarts!

Ik heb hier en daar de bekende tips & tricks gelezen
Maar moet eerlijk toegeven dat het ook wel even fijn voelt om dit van je af te kunnen typen!
En hopelijk wat meer persoons gebonden reacties kan verwachten!

En wie weet kan ik die gene weer advies geven wat voor mij wel of juist niet heeft geholpen, een tijdje terug! Of in de toekomst, want hey ik blijf positief dat ik hier gewoon vanaf kom! En dat ik weer een normaal leven kan lijden!

Ik ben nog met het 1 en ander bezig
Maar daar kom ik nog wel op terug!
Bedankt voor het lezen!
En Succes!
Paniekaanvallen en CBD Olie