Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Lupo4U
#68212
Hallo, allemaal. Na hier eerst als "Xynyx" bekend te zijn geweest maar de inloggegevens helaas te zijn kwijt geraakt ben ik nu onder een andere alias aangemeld. Na 20 jaar seroxat te hebben gebruikt maar deze steeds vaker vergat in te nemen besloot ik dit middel af te bouwen. Dat ging goed en ik heb 10 jaar zonder enig hulpmiddel kunnen voortgaan. Paniekaanvallen waren handelbaar, kon ze goed opvangen. Tot enige tijd geleden. Midden in de nacht een gigantische aanval , waar ik met ratio niet meer tegen kon vechten. Uiteindelijk om 04:00 u 'snachts de buuf gebeld, die me een slaaptabletje van haar zoon gaf. Hup, volgende dag naar de huisarts. Die schreef me clomipramine voor, met ondersteuning van oxazepam (naar behoefte). Ik begon met 1x 10 mg en daarna 2x 10 mg. Na 14 dagen waken bij mijn stervende moeder kreeg ik wat extra oxazepam. Drie weken na haar overlijden overleed mijn oudste broer. Ik voelde me wat beter, ging weer naar buiten en werd optimistischer. Maar het overlijden van mijn broer kwam harder binnen dan ik dacht en ik kreeg opnieuw een gigantische aanval. Uiteraard compleet verkeerd ademhalen, duizelig, ik wist zeker dat ik dood zou gaan...

Ik MOET door mijn neus kunnen ademen ; ik heb mezelf wijs gemaakt (ooit) dat ik anders stik. In werkelijkheid is mijn ademhaling door de neus gewoon rustiger. Enfijn, ik ben nu naar 3x 10mg gegaan, met de mededeling dat de klachten waarom ik het middel kreeg eerst kunnen verergeren. Net als bij de seroxat, dus.. Vandaar ook de oxazepam ter ondersteuning. Ik word al moe van een halve 10mg, maar mag daar 1-2 per dag van hebben. Vandaag een moeilijke dag gehad en heb er nu 1,5 genomen over de hele dag.

Ik ben erg teleurgesteld in mezelf ; ik had nooit gedacht dat ik weer aan de meds zou moeten !
Paniekaanvallen en CBD Olie