Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door dora
#69121
Mijn naam is Dora, ik heb een angsstoornis sinds mijn 22-ste jaar. Ben nu 64 jaar......

Ik slik al 25 jaar paroxetine hiervoor, meerdere mislukte stoppogingen gedaan zonder resultaat.
Nu ben ik opnieuw gediagnostiseerd met de uitkomst PTSS, trauma's uit mijn jeugd, waar de paniek/ angststoornis door komt. Hier heb ik nu EMDR therapie voor en creatieve therapie.

Op dit forum hoop ik meer te lezen over EMDR .
Door wil
#69132
EMDR is een goede therapie voor trauma uit je jeugd. Afgelopen zondag op de TV bij zomergasten was de psychiater de gast die het toepast bij zijn patiënten. Ik zou deze uitzending zeker via uitzending gemist terug kijken. Verder is het helaas stil op dit forum. Heel jammer want paar jaar geleden was het een zeer actief forum. Eén van de beheerders heeft zelfs sinds 2018 niet meer ingelogd.
Door alida
#69286
Dag Dora,

Ik ben sinds vandaag op dit forum. Ik ben wel benieuwd of je inmiddels baat hebt bij de EMDR. Ik denk zeker dat trauma's paniekaanvallen kunnen triggeren. Ik ben zelf 61 jaar en heb met tussenpauze last van perioden van paniekaanvallen sinds mijn 19e. Ik denk dat dit bij mij zelf ook wel gelinkt is met jeugdtrauma's.
Paniekaanvallen en CBD Olie