Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door JPV
#68664
Beste iedereen,

Ik ben nieuw op het forum en wil graag een probleem aan jullie voorleggen. Sinds de corona-crisis zit ik thuis. Nu ongeveer een 1,5 week, maar na een week is er een soort stress en onrust in mn lichaam gekomen ( ook zenuwtrekjes etc). Ik had een druk leven. Elke dag werken en elke sporten wat ook doorgaat op zaterdag. Ik had nooit rust en denderde altijd door. Nu heb ik tijd om na te denken en ben ik heel bang dat ik het gevoel voor mijn vriendin kwijtraak. Hier is totaal geen aanleiding voor en ik
Hou heel veel van haar. Kan dit te maken hebben met overspannen zijn of wat kan ik er achter zoeken?

Ik hoor graag van jullie!
Door Saratje
#68697
Hoi JPV

ik herken wat je schrijft heel goed. Ik had m'n angsten zelf al enkele jaren geleden volledig overwonnen. Maar corona heeft mij toch ook wat uit evenwicht gebracht hoor en ik hoor bij mijn vriendinnen net hetzelfde verhaal.

Zoals je zelf zegt, je hebt een druk en gevuld leven en van de éne dag op de andere verandert dat plots en wordt er van ons iets verwacht dat tegen onze menselijke natuur in gaat. Ik merk dus ook dat ik wat meer "wat als?" gedachten kreeg en gewoon iets meer moet managen nu.
Door relax42
#68711
Hoi JPV,

Doordat je thuis zit, heb je vaak minder afleiding en kun je eerder gaan 'malen'. Het malen is niet zo erg, zolang je er maar geen gewicht aangeeft. Zodra je dat wel doet, krijg je dit soort gedachten.

In deze tijd zie je, dat je minder controle hebt over dingen. Je voelt je minder 'vrij' en heeft zeker invloed op angsten enz.
Het is de kunst (ik weet het, het is lastig) om zoveel mogelijk positieve afleiding te zoeken. Een boswandeling wil ook weleens helpen. Je kunt je gedachten dan even laten gaan.
Tevens heb je minder een scheiding tussen privé en werk. Je moet daar geschikt voor zijn (nu word je gedwongen). Bedenk, dat het tijdelijk is en dat veel mensen hiermee zitten. Een forum als dit kan je wellicht iets helpen om rust te vinden.

Verder zou ik zeggen, wees matig met caffeïne en alcohol. Daardoor versterk je de gevoelens alleen maar.
Je kunt proberen wat bewuster te leven en de lat wat minder hoog te leggen. Je hebt immers nog werk en dat is ook weer een voordeel (niet iedereen zal dat kunnen zeggen). Probeer dus te relativeren, hoe lastig dat ook is.
Paniekaanvallen en CBD Olie