Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Marlinde
#68181
Beste forumleden,

Ik stel me even voor. Ik ben Marlinde, 59 jaar, woon in 036 en heb sinds kort last van paniekaanvallen in de nacht. Ik heb veel meegemaakt afgelopen jaar en ben totaal alleen omdat mijn kinderen mij op één na in de steek hebben gelaten en ik wegens ziekte geen baan heb. Ik zoek onder andere een belmaatje of zo. Anders gewoon ervaringen en gedachten uitwisselen via dit forum.
Ik vraag me af waarom de laatste tijd die aanvallen heb. Het maakt me ook overdag angstig. Ik gebruik Frisium sinds kort, dat zou angst moeten onderdrukken. Maar kan dat misschien ook anders werken en die aanvallen oproepen? Iemand ervaring?
Hoe dan ook, ik kom graag op jullie forum. Het helpt om te "praten" over elkaars ervaringen en er je lering uit te trekken...
Door arnold
#68185
hoi marlinde ik weet wat je doormaakt ik heb sinds 2009 paniek en angstaanvallen ik sta hier alleen voor omdat iedereen vind dat ik een aansteller ben
ik wil niet gelijk mijn ervaringen vertellen want dan zit ik morgen nog te typen

maar heb hieronder een stukje gekopieerdgrote angst en paniek

Berichtdoor arnold » di apr 20, 2010 9:04 am
hallo mijn naam is Arnold ik zit al een tijdje op dit forum maar heb mij nog niet voorgesteld . Ik ben sinds 13 juni 2009 in een angst en paniek toestand gekomen ik was op een markt toen ik plotseling niet zo lekker werd
ik begon flink te zweten en mijn hele lijf tintelde en kon bijna niet meer op mijn
benen staan thuis gekomen was ik erg angstig en in paniek heb ook veel gehuild terwijl ik dacht wat is dit >ik was zo in paniek dat ik 112 wilde bellen
Ben maandag naar mijn werk gegaan maar ben daar in elkaar gezakt en heb mij baas me naar het ziekenhuis gebracht daar constateerde ze met een monitor dat ik in een flinke angst (hyperventilatie ) aanval zat .
ben toen de ziekenwet ingegaan en heb 5 maanden niet meer gewerkt .
Ik ben nog wel 1 week op vakantie naar het zwarte woud geweest 2 weken na de aanval maar de heenreis begon al dramatisch veel huilen onderweg en heel erg nerveus ik heb het 3 dagen volgehouden daar en zijn teon maar naar huis gegaan heb ook 1 week geen oog dichtgedaan en had totaal geen eetlust meer.
Thuis gekomen heb ik kontakt opgenomen met PSYQ in Spijkenisse en volg daar sinds eind juli 2009 cognitieve therapie en heb ook relaxatie oefeningen gehad en sinds begin april 2010 ook in een exposure groep
ik werk nu weer 4 dagen (Chauffeur) maar heb vaak terugvallen en ook vaak bang dat ik niet lekker wordt.
Sinds 2 weken besloten om medicatie te nemen citalopram 10 mg
ik kan nog niet zeggen of het gaat werken wel ben ik na de 4 dag
s ochtends helemaal in paniek gekomen ik werd misselijk en dacht dat ik dood ging ben toen op bed gaan liggen en heb verschrikkelijk liggen zweten dit werd na 15 minuten minder en ben toen een stukje gaan lopen
ik he b ook flinke pijn vooral s nachts in mijn spieren en wordt ik vaak niet lekker maar probeer dan ademhaling oefeningen te doen wat soms een beetje helpt . kortom een jaar van angst paniek .
Ik hoop dat het over gaat want je wordt erg moe van het vechten.
Ik hou het even hierbij.
bedankt dat jullie mijn verhaal willen lezen en misschien zijn er mensen bij die dit herkennen



misschien kun je me een keer een prive bericht sturen als je dat prettiger vind

ik wens je veel sterkte in deze periode
lieve groet arnold
Paniekaanvallen en CBD Olie