Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Kayltje
#68708
Beste mensen,
Verhaal snelle hartslag;
Het begon allemaal in de week van 1 augustus.
Ik was op vakantie en had die week een hele snelle hartslag met alles wat ik deed.
Na 6 dagen een te snelle hartslag hebben gehad, werd ik s’nachts wakker met een op hol geslagen hart, zo snel dat het nieteens telbaar was.
Ben toen op de spoedeisende hulp geweest in Nijmegen en heb 6 uur lang aan een hart monitor gelegen. Ze konden toen geen afwijkende dingen vinden, alleen een “versneld sinus ritme”
Mijn hart bleef rond de 110/120 kloppen en ze hebben mij met die hartslag naar huis gestuurd.
Dit heeft 2 weken aangehouden, mijn hartslag kwam niet onder de 100 slagen.
En bij elke lichte inspanning zat mijn hart weer rond de 150. En dit bleef lang aanhouden zo’n half uur voordat het weer zakte naar de 100 slagen.
In die 2 weken werd ik ook regelmatig s’nachts wakker met een weer op hol geslagen hart en ben wel 3 x op de spoedeisende hulp geweest. (Spaarne gasthuis hoofddorp)
Uiteindelijk heb ik een bètablokker gekregen “metoprolol 25 mg”
Ik moest dit toen 3 weken slikken van de huisarts en daarna stoppen, om te kijken wat het met mijn hart ging doen.
Het ging vrijwel meteen mis
Mijn hart sloeg weer op hol.
Ben toen weer aan de metoprolol gezet.
Ik slik dit nu nog steeds.
Ik merk dat dit medicijn mijn rusthartslag wel degelijk heeft verlaagd, mijn hart klopt nu gemiddeld 75 in rust.
Wat ik alleen heel vervelend vind is dat mijn hart als nog op hol kan slaan.
Dit gebeurd nog regelmatig.
De aanvallen duren minder lang, ( dan voorheen zonder bètablokker, )maar het gebeurd nog steeds. En dat is een heel naar gevoel vooral, omdat het ook vaak s’nachts gebeurd bij wakker worden.
Ik ben radeloos,
Want ik wordt elke keer naar huis gestuurd met het gaat wel over, maar dit is nu al 2 maanden bezig en het belemmert mijn leven heel erg, ik ben tenslotte pas 22.
Ik heb meerdere hartfilmpjes laten maken, maar ze vinden keer op keer niks.
Herkent iemand dit? :( :(
Door relax42
#68709
Hallo Kyltje.

Erg vervelend, dat je daarmee zit. Een vriendin van me had zoiets ook. Die haalde zich ook van alles in het hoofd en het was ook merkbaar. Het bleek, dat zij in een zeer stressrijke periode zat. Na deze periode zakt het af. Op het moment, dat je het aandacht geeft, gaat het vaak groeien. Zit je in een ontspannen periode of heb je ook stress? Deze laatste kan dat ook uitlokken.
Paniekaanvallen en CBD Olie