Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door trots
#68263
Hallo allemaal,

Na lang weg te zijn geweest van hier ben ik weer terug helaas.
Al jaren kamp ik met angstklachten.

Ik ben nu 40 jaar en deze zijn rond mijn 20e begonnen. De hyperventilatie heb ik goed onder controle maar de gedachten niet. Door mijn angstaanvallen van vroeger, en mijn lichamelijke ervaringen daarbij ben ik enorm bang geworden voor mijn angst en om de controle over mezelf te verliezen.

Ik heb angst om gek te worden eigenlijk... Dit is vooral ontstaan doordat een oom van mij een jaar of 11 geleden meerdere psychoses heeft gekregen. Dit was heel raar en beangstigend om mee te maken. Ik betrok het op mezelf en nu nog steeds kan ik het niet los laten.
Hierdoor werd mijn angst veel erger en daarom heb ik toen meerder gesprekken gehad met een psychologe en op dit moment ga ik weer naar de psycholoog.

Toch heb ik dagelijks een heel naar en angstig gevoel waar ik maar niet vanaf kom.

De trigger is onlangs geweest dat een collega van mij waar ik jaren mee heb gewerkt een psychose heeft gekregen. Hiervan ben ik zo vreselijk geschrokken en al mijn angst komt weer naar boven.

Ik slik nog steeds geen medicijnen omdat ik dit nooit nodig heb gehad en daar ook bijwerken bij komen kijken die ik niet wil.
Het ging eigenlijk al jaren redelijk goed met me. Ik had alleen soms nog problemen om in slaap te komen en werkte daar ook aan maar nu voel ik me gewoon veel minder. Ik baal er zo van en heb ineens veel minder vertrouwen in mijn eigen kracht en geest.
Herkennen jullie dit?
Aankomende vrijdag 'moet' ik op vakantie. Tenminste, zo voelt het want ik heb er helemaal geen zin in nu ik me zo voel ben ik bang om uit mijn vertrouwde omgeving te gaan.

En heeft iemand van jullie wel eens een homeopaat gezocht voor angstproblemen? zo ja, was je ermee geholpen? Het is nogal hardnekkig. Daarom heb ik dit ook nog nooit geprobeerd.

Gr. een trotse moeder
Paniekaanvallen en CBD Olie