Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door dj
#68802
goedendag iedereen
sinds lange tijd weer terug hier op het forum
Dennis 44 jaar al 5 jaar een latrelatie wonende in Utrecht
sinds kort weer last van paniekaanvallen in het openbaarvervoer waardoor ik de trein uit wil
heb de afgelopen jaren er weinig tot geen last van gehad ik reisde met elke trein in nederland mee voor me hobby en werk .
sinds begin van dit jaar ook regelmatig paniekaanvallen op me keel me adem blijft dan stokken kom dan niet uit me woorden of het gevoel dat ik stik .
Door relax42
#68803
Hallo DJ.

Je geeft aan, dat je WEER last hebt van paniekaanvallen in de trein. Je hebt het dus eerder gehad. Is er een periode geweest, dat je in het algemeen rustiger werd? M.a.w. wat zou de reden kunnen zijn, dat de paniekaanvallen even weg zijn geweest? Stress speelt (zeker nu) een grote rol. Er zijn beperkingen (ook voor het openbaar vervoer) en wellicht wordt het hierdoor versterkt?
Zou dat ermee te maken kunnen hebben voor jezelf?
Door dj
#68804
het heeft en groot deel te maken met de corona regels die er op het moment gelden in het OV Treinen zijn korter dan normaal en in winkels ook en stress ook de periode is geweest dat ik wat rustiger was de paniekaanvallen zijn 24/7 aanwezig vaak op de achtergrond alleen de laatste tijd vaker op de voorgrond .
Door relax42
#68813
Zodra de versoepelingen meer doorgevoerd worden, ga je je ongetwijfeld weer beter voelen. Wat kun je er nu aan doen? Probeer eens te achterhalen, waardoor je er destijds vanaf gekomen bent. Vermoedelijk zit je nu in een stressrijkere periode en spelen dit soort zaken meer. Kun je misschien wat meer ontspanning toelaten?
Paniekaanvallen en CBD Olie