Forum

Vertel hier kort wat over jezelf. Je ervaringen met paniek graag onder "Ervaringen" zetten.

Moderators: Leon, Leap

Door Kiet65
#68219
Beste lotgenoten,

Mijn naam is Anita en heb al vanaf mijn 34ste last van paniekaanvallen. Ik ben nu 52, dus dat is best lang. Ik heb 17 jaar seroxat geslikt. De eerste 5 jaar bleef ik knokken, daarna werd ik stabiel en ging ik van een hoge dosering, mede ook met rustgevers terug naar 10 mg paroxetine. Zo ging het jaren goed, tot twee jaar geleden. Tijdens een vakantie ging het plotseling gigantisch mis, geen rustgevers, want dat had ik al jaren niet nodig, dus volledige paniek en dat bleef! We werden na 2 dagen gerepatrieerd naar nederland. Sindsdien ben ik weer aan het knokken 😢
Overgegaan op sertraline, maar na 1 jaar nog geen succes. Nu terug op de paroxetine, opgebouwd tot 40 mg. Het gaat een stuk beter, maar de scherpe randen, zoals alert blijven voor het geval dat (elke dag) is zo frustrerend en vermoeiend en ook verdrietig. Ik geniet zo graag van het leven. Psych gebeld en sinds vandaag verhoogd naar 50 mg. Ik hoop zo dat deze laatste aanvulling helpt weer geheel stabiel te worden zoals eerder en daarna weer afbouwen tot 10 mg. Ik slik ook nog 1 lorazepam voor het slapen en altijd op zak voor noodgevallen.
Nou, een heel verhaal, maar zo fijn om dat te mogen delen met jullie en zo voel ik me iets minder alleen. Want iemand die paniekaanvallen nooit heeft meegemaakt, kan het ook niet begrijpen, ook al willen ze er graag voor je zijn) Verder heb ik een prachtig gezin, kids 27 en 24 jaar.
Groet en sterkte voor iedereen en bedankt voor het lezen van een deel van mijn leven.
Paniekaanvallen en CBD Olie