Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door dark1993
#25706
hey mensen
ik zie op tegen morgenavond ik ben dan minstens 4 uur alleen thuis en mijn ouders zitten 5 km verder op bij een feest.
ik heb er gewoon echt geen positieve gedachten bij, mijn grootste angst is dat ik echt totaal in paniek raak en dat het zo erg word dat ik 112 moet bellen.
mijn enige positieve gedachte die ik kan bedenken is dat het nog nooit gebeurd is maar dat helpt niet veel.
ik wil dit echt een keer alleen proberen niet dat ik altijd mensen moet uitnodigen om mij af te leiden.
weet iemand goeie positieve gedachten die je gerust kunnen stellen als je alleen thuis bent?
Door tania 67
#25710
hallo
heb ik ook gehad bang om alleen te zijn ,je hebt nog niet genoeg zelfvertrouwen
tips zoek afleiding voor morgenavond want als je stilzit begin je toch maar na te denken
en met een mobieltje de dag van vandaag kan je ouders toch eens opbellen als je het even moeilijk hebt,en denk anders maar het is maar 5 km dus als er iets gebeurt wat waarschijnlijk niet zo zal zijn dan kunnen je ouders weer vlug terug thuis zijn
groetjes tania
Door odie
#25714
Hai,

Ik heb dat ook heel erg gehad. Ik stelde altijd een plannetje voor mezelf op;
van uur 1 tot uur 2 doe ik (lezen?)
van 2 uur tot drie uur doe ik (sporten, touwtje springen in huis)
van drie tot vier uur kijk ik even tv, eet ik wat ik lekker vind
laatste uur ga ik in bad

Ik ben natuurlijk een vrouw dus wellicht zijn er voor jou andere dingen die jou kunnen afleiden. Ik maakte ook een lijstje met mensen die ik kon vertrouwen in nood te bellen enne op dit forum aanmelden helpt ook!!!
IK weet hoe erg en moeilijk het is, heel veel sterkte en het komt goed.

Odie
Door Maayke
#25715
Hallo Dark,

De paniek die je nu voelt is waarschijnlijk groter dan wat je morgenavond voelt als je alleen thuis bent. Ik kan me ook verschrikkelijk opdraaien als ik weet dat ik alleen ga zijn. Leg telefoonnummers klaar voor wie je kan bellen, al is het alleen om een praatje te maken. Ik bel altijd mijn vader van 81 jaar :D Die zegt dan, wacht even ik moet even een stoel pakken (vaste telefoon nog met draad enzo) en pap begint dan zo te kletsen dan ben ik zo een uur verder. Zorg ervoor dat je iets kan doen als je heel onrustig wordt. Bijvoorbeeld een kast opruimen, of zoals Bert een tuinbankje schuren/schilderen. Je aandacht ergens anders op vestigen. Verder zoals Tania zegt: mobiel nummer van je ouders erbij.

En weet je, je gaat het gewoon redden hoor, echt.

Liefs Maayke
Door dark1993
#25717
dankjewel voor de leuke reacties!
heb het de laatste tijd weer wat moeilijk :(
binnenkort moet ik rennen (voor de school) zoon 50 km en ook fietsen natuurlijk en dan is mijn angst weer dat er onderweg iets gebeurd.
daarna gala (feest op school) en dan ben ik ook weer bang
echt ik word er letterlijk moe van.... al dat nadenken gaat me de kop kosten :P
Door charly
#25719
hallo,

ik ken het ook dat gevoel, zorg dat er iets leuks op tv aanstaat, en als je echt niet
alleen wilt zijn, nodig iemand uit, wat maakt dat uit, komt vanzelf wel weer dat je het wel aandurft, of anders bellen met mensen die lekker kunnen kletsen, afleiding is altijd
beter dan stilzitten en angstig worden.
makkelijker gezegd, maar je kan je beter niet zo druk maken, misschien valt het hartstikke mee en ze zijn inderdaad niet zo ver, dus ook zo thuis als er wat is.

sterkte,
liefs charly
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#25728
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 18 mei 2012, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dark1993
#25767
nou vanavond dus alleen thuis.. over ruim 2 uur al... heb dr absoluut geen zin in
ben benieuwd hoe het vanavond gaat uitpakken..
Door Maayke
#25769
Dark, gaat goed hoor :) Als het je hoog zit, schrijf hier maar. Komt goed.

Liefs Maayke
Door dark1993
#25770
ben nu alleen thuis :) ben nog hardstikke kallem en ik heb veel eten gehaald.. niet teveel natuurlijk :) dit word nog wel een normale avond denk ik :P
Door Maayke
#25771
Dark, goed zo, je klinkt positief, gaat goed hoor vanavond.

Liefs Maayke
Door dark1993
#25776
ik wil laten weten dat het echt harstikke goed gaat!
voor mij weer een overwinning erbij :)
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#25777
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 18 mei 2012, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Maayke
#25781
Dark, wat fijn :D Dat is echt een grote overwinning. Goed hoor, petje af.

Liefs Maayke
Door patries 1971
#25788
Super goed Dark, en zo krijg je dus weer vertrouwen in je eigen kunnen!!!!!!

gr Patries
Paniekaanvallen en CBD Olie