Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Madeliefje
#59224
Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik na 7 maanden weer begonnen met mijn studie. Het valt mij erg zwaar, veel huilbuien en weinig motivatie.
Van paniekaanvallen, zoals het gevoel hebben dat ik flauwval, heb ik weinig last.
Het idee dat ik weer dingen moet en verplichtingen heb, maakt mij erg verdrietig.

Inmiddels heeft de psycholoog, waar ik 15 keer geweest ben, geadviseerd om langs de huisarts te gaan voor eventuele medicatie. De huisarts vertelde mij dat hij ook niet DE oplossing heeft, maar besloot mij Efexor voor te schrijven.
Dit medicijn heb ik 1x genomen, maar ik voelde mij zo ziek, dat ik op deze manier ook niet mijn studie voort kan zetten. Ik heb geen medicatie meer genomen.
Ik wil dus proberen zonder medicatie weer "de oude" te worden. Dit besloot ik echter op een positief moment, maar nu heb ik weer veel gehuild dit weekend. Toch blijf ik bij mijn besluit.

Mijn vraag is zijn er andere oplossingen? Zelf heb ik ademtherapie gevolgd bij een yogastudio, fysiotherapie tegen hyperventilatie, ik sport meerdere keren per week en ik heb gesprekken en therapie bij een psycholoog.

Ik hoop dat iemand tips of trucs heeft (activiteiten, andere psycholoog?)!

Alvast bedankt!
Door bsmeets
#59225
He Madeliefje,

Heb je al eens aan NLP en/of Hypnose gedacht? Een voordeel hiervan is dat het snel werkt, of het werkt niet, je bent dus nooit met een lang traject bezig.

Je kunt bijvoorbeeld hier lezen wat het inhoudt: http://www.bsmeets.com/nlp/

Andere methoden die kunnen werken zijn EMDR, hartcoherentie en EFT.

Misschien is er iets bij dat bij je past.

Bas
Door Madeliefje
#59230
Bedankt voor je reactie!
Ik zal mij er eens in gaan verdiepen en over na gaan denken!
Door mulder
#59234
Neem ook zeker Mindfulness mee, waarin je leert de situatie te accepteren zoals die zich voordoet, zonder die meteen te willen veranderen. Verder leert het je in het nu te leven en niet meteen te oordelen over je gevoelens. Het zijn fijne cursussen waarin ik veel heb geleerd over mezelf en mijn eigen handelen in angst en paniek situaties. Veel sterkte en knap van je dat je je tegen de medicatie verzet.
Door Madeliefje
#59235
Bedankt voor je reactie!
Mindfulness zal ik zeker meenemen, ik heb al contact met iemand die de cursussen geeft.
Ik leef helemaal niet in het nu, ik denk vaak aan de toekomst, ook ben ik perfectionistisch waardoor ik nu snel druk ervaar.

Ik hoop alleen niet dat het te "zweverig" is.

Het zal niet makkelijk worden om het zonder medicatie te doen, maar de laatste tijd ging het gewoon beter met mij, ik pakte steeds meer dingen op, totdat mijn stage kwam.
Ik zou het zonde vinden om hierdoor aan de medicatie te gaan, tenzij het niet anders kan natuurlijk.
Door Nadine
#59553
bsmeets schreef:He Madeliefje,

Heb je al eens aan NLP en/of Hypnose gedacht? Een voordeel hiervan is dat het snel werkt, of het werkt niet, je bent dus nooit met een lang traject bezig.

Je kunt bijvoorbeeld hier lezen wat het inhoudt: http://www.bsmeets.com/nlp/

Andere methoden die kunnen werken zijn EMDR, hartcoherentie en EFT.

Misschien is er iets bij dat bij je past.

Bas
Ik heb het rapport over NLP besteld, merci voor de tip.
Paniekaanvallen en CBD Olie