Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

#56318
Alhoewel de orthodoxe medische wetenschap duidelijke verbanden heeft aangetoond tussen geestesziekten en lichamelijke afwijkingen, is er nog steeds de gedachte bij de meeste mensen dat de oorzaak van geestesziekten een afwijkend gedrag of denk patroon is. We zullen angstaanvallen en depressie nu niet gelijk “geestesziekten”noemen, maar toch ligt de associatie al in die richting. Bij depressie en angstaanvallen die niet geheel de overhand hebben gekregen in ons leven moeten we de oorzaak zoeken in een tijdelijke verstoring van de band tussen ons fysiek- en ons levenslichaam.
De grond van bijna alle ziektes kunnen we vinden in de Miasma, s, de erfelijke afwijkingen door Hahnemann geclassificeerd als psora , sycoses en syfilis. We kunnen waarschijnlijk ook tuberculosis, kanker en hart miasma toevoegen. We zouden dit ziektes kunnen noemen ontstaan uit het diep erfelijke verleden van de rassen die de aarde miljoenen jaren hebben bevolkt. De bouwstoffen van ons lichaam zijn besmet. Misschien is er een verband met dit geloof in Miasma en DNA. Hahnmann legde een verband tussen Miasma,s en chronische ziektes. Je kan er vanuit gaan dat er momenteel op de aarde geen mens vrij is van een of meer van deze miasma,s. Het is de “binding”tussen het fysiek- en het levenslichaam of etherisch lichaam dat bepaalt of een miasma zich fysiek of geestelijk uit. Met deze kennis hebben we een beperkt middel om depressie en angst aanvallen te lijf te gaan.
Door de “binding”tussen fysiek- en etherisch lichaam te versterken wordt de afwijking weer “organisch”. Probeer je te herinneren de laatste keer dat je griep had. Heeft de ziekte zijn normale loop gehad, dan is dit meestal een week. Hoe voelde je na deze griep? De kans is groot dat je je gezonder en krachtiger voelde dan voordat je ziek werd. Dit is omdat griep de binding tussen de twee lichamen hersteld. Je wordt meer dier, en minder mens. Ik had pas zelf nog een bijzondere waarneming die dit fenomeen weer enigszins bevestigd. Ik had een milde angstaanval, waarschijnlijk gerelateerd door hartproblemen. Ik ging vroeg naar bed met de hoop dat ik me wat beter zou voelen.
In bed kreeg ik verschijnselen die op koorts leken. Ik had het ineens verschrikkelijk koud en begon te trillen(rillingen). De rillingen waren vooral in de regio van mijn buik. Eigenlijk had dit trillen me nog angstiger moeten maken, maar ik liet mijn lichaam maar begaan. Door deze rillingen verdween de angst als sneeuw voor de zon, een ongelofelijke ervaring! Toch maar weer het bewijs dat je niet alles in de geestelijke sfeer moet zoeken. Mijn advies is dan ook, ga niet proberen controle te krijgen met gedachten. De beste remedie bij een aanval is activiteit. Ga de afwas doen, ga stofzuigen, ga fysiek werk doen waar je niet teveel bij na moet denken. Er zijn ook natuurlijke medicijnen die hulp kunnen bieden: Bach,s Rescue remedie , honing, (koop wel de allerbeste natuur honing) en Hyoscyamus in een hoge verdunning bv D200. Het kan best zijn dat angst aanvallen een relatie hebben met het hart miasma. Het is dan verstandig om je gezondheid eens goed door te lichten. Krijg je genoeg beweging? Eet je gezond? Succes!
Door sacredfour
#56373
Ik wil hier iets verder ingaan op de band tussen het fysiek en etherisch lichaam. Het is bekend dat vrouwen die gekweld worden door paniekaanvallen, hier veel minder last van hebben als ze in verwachting zijn. We weten ook dat hard lopen en andere fysieke activiteiten waarbij je niet te veel moet nadenken helpen. Waarom is dit? Is een vrouw in verwachting dan is het etherlichaam veel nauwer betrokken bij het fysieke lichaam, net zo als dat het geval is bij fysieke activiteit. Je zou dit kunnen zien als bewijs van mijn eerdere stelling, n.l. dat een lossere bond tussen de twee lichamen, erfelijke aanleg, miasma,s naar buiten drijven als geestesziekten. In de homeopathie is de geestelijke tegenhanger van Psora hysterie. Ik heb zelf kunnen ervaren hoe bij het proberen te genezen van fysieke klachten bij een patiënt , hier ging het om een huidziekte (psora miasma), de ziekte symptomen verminderden en spoedig daarna vertoonde de patiënt psychische symptomen van hysterie. Om dit gedachtebeeld goed te kunnen bevatten is het belangrijk om te weten wat een miasma nou precies is. Zoals ik al eerder aangaf is het erfelijk. De bouwstoffen van onze lichamen zijn besmet door ziektes die miljoenen jaren de mensheid hebben geteisterd zoals syfilis en tuberculose. Het zijn niet de bacteriën, maar de structuurverandering in de cellen. Fysiek kunnen we deze afwijkingen eigenlijk niet vaststellen, behalve dan dat we in bepaalde organen een krachtigere werking zouden vinden. Bij het psora miasma moeten we het zoeken in de regio van de lever. In tegenstelling tot wat we zouden verwachten is het juist deze sterke gezonde lever die de problemen veroorzaakt. De psora drager heeft bv veel vaker last van een buikgriep dan de niet psora drager. Het is alsof de psora drager zijn sterke leverfunctie aanwend om de plaag van de psora voor de mensheid te verminderen door steeds maar weer de ziekte te lijf te gaan. In het etherisch lichaam vinden we hier dan ook een verhoogde activiteit van de nadi,s de energie centers inde buurt van de lever. Ook de klieractiviteit wordt hier door beïnvloed. Bij het tuberculose miasma zien we een sterk en krachtig longfunctie en daarbij meer vatbaarheid voor virusinfecties. Ook hier zien we een verhoogde activiteit van de nadi,s van de longen. De psychische symptomen van het tuberculose miasma zijn anders dan van het psora miasma. Die van het psora miasma liggen meer in de gevoelssfeer, het onbewuste, de vage angsten, de depressies, die van het tuberculose miasma de meer bewuste angsten de fobie,s. We kunnen deze tegenstelling ook vinden in hoofdpijn. Wat een ervaart als hoofdpijn (onbewuste type) ervaart een ander als pijnlijke gedachten die alsmaar in je hoofd blijven ronddraaien( bewuste type) Je zou ook kunnen zeggen dat de psora mens meer geïncarneerd is in de onderste helft van het lichaam, en de tuberculose mens meer in het bovenste gedeelte.
Door sacredfour
#56413
Nu zul je wel denken, dat is allemaal leuk en aardig maar wat heb ik er aan? Om te beginnen wilde ik duidelijk maken dat deze angst psychose niet allen tussen je oren zit. Het heeft duidelijk een fysieke oorzaak. Dat neemt niet weg dat alle zelfhulp middelen die we hier op het forum kunnen vinden niet zouden helpen. Ik kan hier misschien nog een paar aan toevoegen. Een methode die ik zelf ook toepas om te kunnen slapen als mijn gedachten naar het naar bed gaan al maar blijven door racen,is een techniek die heet: Stopping the internal dialog . (uit het boek van Carlos Castaneda) Zonder dat we er altijd erg in hebben zijn we constant bezig dingen te benoemen. Deze constante woordenstroom gaat gelijk op met de waarnemingen die we doen. Probeer maar eens aan een kleur te denken zonder deze intern uit te spreken. Zo gaat het met alles wat we zien en doen. Constant zijn we dingen intern aan het benoemen. De techniek van ”stopping the internal dialog” is deze woordenstroom , dit benoemen van dingen, tegen te houden. Zien zonder het een naam te geven. De makkelijkste manier om dit te oefenen is met een kleur. Je kan dit doen voordat je gaat slapen, of als je even de tijd heb om te rusten. Ontspan, sluit je ogen en visualiseer een kleur, bv groen. Probeer nu deze kleur te zien zonder dat je er gedachten bij hebt, zonder dat je intern zegt groen, grasveld enz. Je ziet alleen zonder maar ook iets namen te geven. In het begin is dit heel moeilijk, het lijkt haast een onmogelijke taak. Maar na een aantal pogingen moet het je toch lukken om een aantal seconden geen gedachten te hebben. Het kan zijn dat je hierbij spontaan in slaap valt! Heb je resultaat met deze techniek dan kan je die ook gebruiken als je een angst aanval hebt.
Paniekaanvallen en CBD Olie