Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Koen10
#68707
Hoi,

Sinds een korte tijd kamp ik ook met die angsten, mede door dat ik in me verleden veel mensen erin heb zien gaan.
Maar wat ik nooit wist in die tijd dat mijn angst een probleem zou kunnen vormen.
In tegendeel het heeft me zo dus danig te pakken dat ik constant op alert sta en het ergste verwacht.
Graag zou ik willen weten hoe het nu ondertussen met jullie gaat en welke handvatten jullie geholpen heeft.
En herkennen jullie dat gevoel van de hevige angst dat je nergens tot rust kunt komen uren lang ben je gespannen en angstig.
Door relax42
#68710
Hallo Koen.

Het is erg herkenbaar. Wat wellicht ook mee kan spelen, is dat er veel onrustig is momenteel in het algemeen. Het kan zijn, dat je daardoor nog angstiger wordt. Als je zelf onrustig bent, zoek je graag de rust op, alleen moet je die niet altijd bij andere mensen zoeken wellicht. Wellicht helpt het je, om eens een lange boswandeling te maken van minimaal een uur. Het ritme van de natuur ligt laag en daardoor kun je vaak ook wel wat tot rust komen. Het is verstandig om je mobiel dan op stil te zetten :wink:
Door sabina
#68720
die lange boswandeling doe ik vaak ..maar toch daarna herval ik weer in angst vaak je kan niet bezig blijven met afleiden
Door relax42
#68729
De mind. Het piek/doemdenken. Wat is het ergste wat je kan gebeuren? Als je dagelijks een eind loopt en lang genoeg, dan kun je even ontspannen. Het is vaak een combinatie van factoren
Paniekaanvallen en CBD Olie