Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door diaantje
#7949
Let op, ik heb m eindelijk.....voor mezelf dan he, ik weet niet of t voor iedereen zo werkt.
Ik heb t hier over PA met agorafobie.
In het afgelopen jaar heb ik mede met hulp van leon, mijn behandelaars en wat lage medicatie DE oplossing ontdekt, ik moest er alleen even in gaan geloven.
En hij is eingelijk zo simpel!!

Let op , komt die!!

GA dingen doen, ga naar buiten...kijk om je heen....ruik, en geniet.
Zorg dat je onder de mensen blijft komen, dat je je niet alleen opsluit.

Tuurlijk is het eng, maar met DOEN bereik je veel meer dan met bang zijn!!
IK kan nu eindelijk zeggen na een jaar.....ik ben een heeeeeeel eind op de goede weg, geniet weer van dingen, mensen, geluiden, geuren....buiten zijn, het zonnetje.....van alles.
Tuurlijk blijf ik ook mijn moeilijke momenten tegenkomen...maar ze komen maar, ik kijk ze lachend te gemoed, want ik weet dat ik t aankan!!

Is het dan zo simpel?? Ja , na een keihard gevecht ben ik eruit....het is zo simpel!
Door Effey
#7957
Ik weet het, bij mij werkte het de eerste keer zo en lijkt het nu de tweede keer ook weer te lukken. Al had ik het zweet in mijn handen staan, was ik licht in mijn hoofd en had ik het benauwd ..... ik ging naar buiten en deed de dingen die ik wilde doen.

De dingen die ik leuk vond waren toen niet meteen weer leuk, integendeel. Als ik weer iets had gedaan kwam ik soms huilend thuis. Maar .... ik was gegaan! Al is de paniekaanval nog zo erg, hij gaat over.

En na een tijdje gaat het dan beter en kun je weer functioneren.

En voor diegene die echt geen dagelijks leven meer hebben, kijk eens of je niet de mogelijkheid hebt om in dagbehandeling te gaan voor een tijdje. Lijkt een zwaar middel maar daar krijg je weer een dagschema aangeleerd en krijg je begeleiding en oefening in de dagelijkse dingen waaronder boodschappen doen. Mij heeft het de eerste keer enorm geholpen. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ook AD gebruik.
Door Leon
#8003
Ja en Diaantje is vrijwilligers werk gaan doen en toen ze dat tegen mij zei. was ik ook trots op haar en wist ik dat het goed zou komen. je moet er vertrouwen in hebben en altijd door blijven gaan. Thuiszitten is echt de oplossing niet. Je moet blijven ondernemen.
Paniekaanvallen en CBD Olie