Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Leon
#61
11-01-2007 12:17:40
Hallo! Ik ben ook nieuw hier... ben 23 jaar en heb regelmatig last van paniekaanvallen. Ik kan er redelijk mee om gaan maar elke keer dat ik ze krijg ben ik er de hele dag (zo niet langer) beroerd van...
Nu komt mijn probleem. Mijn vriend geeft volgende week een feest voor zijn verjaardag in zijn stamkroegje. uiteraard ben ik daar de hele avond bij en ik slaap ook bij hem. Ik voel nu al paniek als ik denk aan al die mensen die komen, de volle kroeg en dat ik niet naar huis kan als ik wil...
Heeft iemand tips voor me hoe ik deze avond overleef en het ook nog zlef een beetje gezellig heb zonder steeds bang te hoeven zijn?? Ik weet dat het heel moeilijk is maar iedere tip is heel erg welkom!! Mijn vriend weet van mijn ppaniekaanvallen maar ik wil zo graag een avond t vol kunnen houden in de kroeg!! Ik kan al wel janken als ik eraan denk... Alvast bedankt mensen!!!

Bericht aangepast door Femke, 11-01-2007 12:17.


11-01-2007 12:44:09
hoi femke
neem voor en uur voor dat je gaat en rustgevend medicijn in en stop er en paar in je jas dan weet je als en drink geen ahlcohol dat werkt namelijk ook en paniekaanval op. zou zeggen veel plezier volgende week
groeten jonkh075


11-01-2007 14:25:32
heel erg bedankt voor je tip!!! weet je toevallig ook of je gewoon bijvoorbeeld valeriaan in kunt nemen als je prozac gebruikt??


05-02-2007 18:56:44
Volgens mij is de enige manier die gaat helpen, dat je wel van jezelf weg mag gaan. Des te langer zul je voor jezelf blijven.

Hoezo mag je niet weg dan? Heeft je vriendje daar geen begrip voor? Als hij weet dat jij kampt met pa, dan is het toch ontzettend knap van je dat je daar al een uurtje bent! En natuurlijk ben je daar een uurtje omdat je om je vriend geeft. Dat snapt hij vast wel. Dus kan je ook naar huis, als je het je teveel wordt.

De truc is volgens mij, dat je dan die avond al zo opgelucht bent en kan denken: "als het me teveel wordt, mag ik gaan wanneer ik wil. Ik ben namelijk de baas over mezelf." Dat stukje controle is volgens mij precies wat je nu mist, waardoor je al loopt te panieken


05-02-2007 18:58:08
Ah, dat feestje is al geweest zie ik nu

Hoe is het gegaan?



11-02-2007 16:18:48
het is best redelijk gegaan... heb met veel mensen zitten kletsen en afleiding gezocht als ik me weer raar voelde.
Ik kon ook best naar huis, maar bleef bij hem slapen en wilde het per see de hele avond uitzitten
Mijn vriend is gelukkig heel begripvol over mijn paniekaanvallen.
Ben wel de dagen erna flink beroerd geweest van de spanning maar dat hoort erbij he helaas!!


17-02-2007 19:31:51
Een paar vriendinnen hebben me mee uitgevraagd vanavond. Nu zit ik me al druk te maken; en als ik me nou niet goed voel straks? Die meiden snappen toch niet wat ik heb. Ik rij met hun mee dus kan niet weg als ik dat wil. Zal ik van tevoren een temazepam nemen?
Etc.
Vreselijk!! Als ik in m'n eentje naar mijn eigen club ga hier, met mijn eigen auto, heb ik nergens last van; ik kan toch weg wanneer ik wil.
Maar vanavond niet...en zo gaat het dus elke keer dus ik vermijd het uitgaan telkens weer waardoor ik de hele tijd thuis zit. Wat een leven zeg! Ongelofelijk. Ik baal er zooo van!


20-02-2007 12:48:05
Ik herken dat ook heel erg Femke.
Ik heb al zoveel leuke dingen in mijn leven niet gedaan omdat ik bang was om pa te krijgen.
Jezelf forceren om te gaan is moeilijk maar loont vaak wel omdat dan achteraf blijkt dat het niet zo erg was. Ik heb nu altijd tranxene-5 mg (hele lichte dus) bij me en dan helpt wel. Je hebt dan ook een houvast. Zo van "als het verkeerd gaat, kan ik er eentje pakken"
Ik zou zo graag normaal willen zijn, zoals iedereen. Gewoon kunnen uitgaan, gaan voetballen, optreden met mijn bandje, naar de film kunnen gaan,... en dat alles zonder pa's en vreemde gedachten.
Veel sterkte
Gebruikersavatar
Door Femke
#116
Dank je!! Het is echt fijn om te weten dat er mensen zijn die precies het zelfde voelen als ik (of in ieder geval begrijpen waarover we het hebben :P )
wat is tranxene voor medicijn trouwens?? werkt dat net als oxazepam? daar werd ik altijd zo half dronken van namelijk... Is dit fijner??

Groetjes Femke
Paniekaanvallen en CBD Olie