Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Peet
#37051
Dit topic is wat oud maar wie weet...
Ik heb twee keer met m gebeld en heb een afspraak gemaakt in de week voor kerst. Ben heel benieuwd. Hij gaat iets doen met hypnose en regressie... Maar dat hangt van mij af. Je hebt hier helemaal geen reacties gehad zie ik wel. Ik wacht even af of jij reageert.....

groetjes Petra
Gebruikersavatar
Door diaantje
#37071
Ikzelf vind het nogal een stap om onder hypnose enzo te gaan. Maar wie weet helpt t.....succes en hou ons ff op de hoogte!
Door Peet
#37767
Ik heb beloofd om door te geven hoe het was bij de fobiedokter. Bij deze.

Edwin Selij komt op mij over als een eerlijke man. Hij weet heel goed waar hij het over heeft. We hebben eerst gesproken over wat mijn klachten zijn en hoe ik hier mee omga. Ook hebben we het nog over andere persoonlijke dingen gehad. Daarna begon Selij met de hypnose. Dit was erg bijzonder. Het is niet zo als op televisie. Ik heb alles kunnen volgen en meegekregen! Hij vroeg op een gegeven moment aan mijn onderbewustzijn of mijn PA een reden hadden. Bijvoorbeeld om me ergens voor te beschermen of om me iets duidelijk te maken. Dit was niet het geval. Als het goed is, zijn er nu andere manieren geinstalleerd en moet het beter gaan. DIt heeft echter wel tijd nodig. Ik moest heb een week later even bellen. Dat was gisteren. Ik merk wel een verandering en lichte verbetering maar had er meer van gehoopt. Volgende week krijg ik een telefonisch consult om het even aan te wakkeren. De hypnose een boost geven. Daarna zien we weer verder. Selij gaf aan dat agorafobie veel dieper zit dan bijv hoogtevrees.

Ik heb een goed gevoel bij de hypnose. Ik merk dat ik positiever denk en wat meer doe.
Tweede kerstdag heb ik voor het eerst sinds de PA echt dikke lol gehad met onze kinderen. Met de slee van een grote"berg"af en zo op het ijs. Geweldig. Ik heb zeer fanatiek meegedaan. Iets wat ik normaliter niet zou durven. Ook bij uitjes denk ik nu eerst LEUK en pas later van oeh wel wat druk, wat zal ik doen. Voorheen dacht ik... Jammer, maar dat kan ik niet, het is te druk.

Hij heeft me nog wat trucs gegeven om de angst weg te nemen. Dit zijn dezelfde trucs als in het boek van hoe leef je het langst zonder angst maar we hebben ze geoefend.


Als er weer meer nieuws is dan laat ik het weten.

Dit goede gevoel wil ik uitbouwen. Als het niet werkt, hoef je niks te betalen. DUs baat het niet.........


gr Petra
Door patries 1971
#37784
hoi Petra,

lk ben benieuwd hoe het afloopt!

gr Patries
Door lautje
#38545
Hoi petra
Hoe gaat het nu inmiddels met je merk je al veel verbetering??
Door Peet
#38555
Hallo...

Ik ben ziek geweest. (griepje) dus nog niet de gelegenheid gehad om te testen hoe het nu gaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er meer van had gehoopt dan wat ik nu voel maar ik moet het ook een kans geven natuurlijk. Ik b\heb toevallig vanmiddag met m gesproken en moet een bepaalde techniek gaan oefenen. Ik heb er wel een goed gevoel bij en heb wel al wat bijzondere (voor mij) dingen gedaan zoals een minivakantie geboekt voor het paasweekend!! Nooit gedacht dat ik dat zou durven.. Het feit dat het is geboekt is al heel wat en ik heb er zin in!! We gaan naar een park bij een kinderspeelgebeuren... Druk daar dus het is wel een hele stap. Verder ga ik mijn grenzen toch wat verbreden en dat voelt goed. Het autorijden gaat iets beter. Ik had gehoopt van POEF het is over maar dat is wel wat naief :oops: Maar goed. Nu twijfel ik weer over wel of geen medicatie en heb dat ook met de fobiedokter besproken. Hij zei dat als je een zaadje plant er eerst van alles onder de grond ontwikkeld voordat het boven komt en daar zit wel wat in. Ik vind dat hij veel verstand heeft van agorafobie en dat hij er goed mee omgaat en het goed onder woorden kan brengen. Ik weet zeker dat hij geen oplichter is. Je kan m altijd zelf eens bellen of mailen. Chatten kan ook. Je kan zien of ie beschikbaar is op zijn site. Helpt het niks, betaal je ook niks!

Als er weer ontwikkelingen zijn dan meld ik het okay :D
Door lautje
#38556
Fijn om te horen dat je al die dingen weer durft :) Ik ga idd maar is even met hem chatten ja.Ik heb namelijk op dit moment voorall last van depersonalisatie en ik vraag me af of hij daar ook mee bekend is en of dat ook helpt bij dp. Ik wil alles proberen :)
Door Peet
#39335
Vandaag een telefonische sessie met fobiedokter gehad. Het ging over zicht enz. Dit komt omdat dat bij mij een vraag was. Ik heb veel tips en trucs gekregen en heb weer handvaten om door te kunnen gaan. Ik hoef hem niet te promoten maar ik heb er echt wel wat aan.
Ik ben heel blij dat ik het doe. Het helpt me stapjes te nemen. Ook al gaat dat niet zonder slag of stoot.

gr Petra :lol:
Paniekaanvallen en CBD Olie