Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Leon
#59
01-03-2006 14:30:47
Mensen reken erop dat het goed is om over paniekaanvallen te praten.
Mijn tip is het volgende.. als er mensen zijn uit omgeving Enschede of Hengelo dan wil ik best een keer afspreken.. geloof het of niet maar elkaars ervaringen vertellen en wat je dwarszit werkt, in ieder geval op korte termijn! Het blijft anoniem en we weten beiden in grote lijnen waar we het over hebben.

Hoe moeilijk het ook klinkt (voor mij ook) je moet je gewoon simpelweg sterk opstellen en zelfverzekerd zijn.. in jezelf geloven!!
Mij lukt het ook zelden maar als het lukt voel je je ook gelijk gigantisch lekker!
Daarnaast helpt het (soms.. bij mij) om de situatie persoonlijk te gaan analyseren. Ik heb vaak op school last en dan kan ik me niet bewegen en niets.. dan stop ik met mijn werk, kijk ik even om me heen.. analyseer ik de situatie.. lach eventueel om iets ga dan verder.

Het klinkt zoo ongelovelijk onmogelijk voor velen maar zo simpel kan het zijn!!


Ik blijf op internet liever anoniem. Ik loop niet graag met mijn probleem te koop.. maar laat een bericht achter of je email en we praten er verder over!
Succes iedereen!!

Bericht aangepast door Vince, 01-03-2006 14:32.
Door beau
#863
Hee Vince,

Ik kom toevallig uit Hengelo en heb paniekaanvallen en Agorafobie, ik ben er ook niet trots op en loop er zeker niet mee te koop, de enige die mij begrijpt is mijn man, mijn familie zou zeggen dat ik zeur en eigenlijk heb ik dit alleen aan hun te danken.......
Maar er over te praten met lotgenoten, of mensen of vrienden die je wel begrijpen is hierbij wel van groot belang, als je dit probleem ook nog gaat opkroppen dan ben je nog verder van huis......
Ik zit momenteel in een zware situatie, mij hoofd zit zo vol omdat ik heel veel denk, heb ik soms het gevoel dat ik gek aan het worden ben!!
Maar goed ik zit nu therapie en hoop hier uit te komen of in ieder geval dat alles minder wordt.

Gr Beau
Paniekaanvallen en CBD Olie