Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door marion
#54178
hoi allemaal ik heb soms de hele dagen onrustig gevoel in mijn lichaam
gebruik mirtazepine en lorazepam anders red ik het niet. is er iemand die dit herkend
wil zo graag van dit gevoel af maar wat ik ook doe het blijf aanwezig
groet marion
Door mulder
#54182
dat onrustige gevoel herken; ik zeker. Soms is het bij mij ook hele dagen aanwezig en wat ik ook probeer,het gaat niet weg.....Ik zit sinds een paar weken op eeen cursus Mindfulness en de hoofdgedachte is dat je moet accepteren wat er is. Dus niet vechten tegen je gevoel of boos worden op het gevoel maar accepteren dat het er nu is en dat het oke is. Het onrustige gevoel gaat er niet van weg, maar de frustratie kan wel minder worden en dat scheelt bij mij een heleboel.... Er zijn verschillende boeken over Mindfulness, bij mij hielp het echt om te lezen. Ik heb het boek Voluit leven gelezen met een CD met oefeningen erbij en nogmaals, als ik die dagen heb gaat het er niet van weg, maar het helpt me wel om rustiger te worden. Ook probeer ik mijn dagen erop aan te passen, dus ik doe niet al te veel en leg de lat niet te hoog voor mezelf op die dagen. Hoop dat het je wat helpt.
Door angleblue63
#60574
Ik slik Bional Nachtrust tabletten, een half uur voor ik naar bed ga. Over het algemeen zorgen deze ervoor dat ik in elk geval ook daadwerkelijk in slaap val in mijn bed, in plaats van urenlang al die gedachten die steeds heftiger worden.

Wat ik ook prettig vind is echt jezelf verwennen in bed. Een drupje lavendel op je hoofdkussen en een dik donzen dekbed, in mijn geval. Je welkom voelen in je eigen bed.
Door yana
#60698
Ja dat ken ik heel goed. Wat op lichamelijk vlak helpt bij mij is inspanning; hardlopen, fietsen, etc. Dat lijkt de stresshormonen te verbruiken.
Op geestelijk vlak ben ik een online cursus mindfulness gaan doen. Inderdaag, accepteren wat je voelt, geen afkeer of weerstand, laten zijn.
Door Leon
#60704
sporten is het allerbeste medicijn wat er maar is. Het is wat tegenstrijdig angsten maar diegene die ik geholpen heb met sporten zijn er een stuk beter van geworden
Paniekaanvallen en CBD Olie