Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door souries
#48150
Goedemorgen allemaal,
Wij zijn allemaal heel goed in negatief denken,maar de kunst is om positieve affirmaties daar tegenover te zetten.welke gebruiken jullie?als we een mooie lijst kunnen maken,heeft iedereen daar denk ik iets aan ;-)[/i]
Door tillithappenstoyou
#48174
Ik weet niet of het echt een positieve affirmatie is maar wel een tip voor mensen die heel snel doemdenken en piekeren. Want wat bij mij goed helpt is om te visualiseren wat er in mijn hoofd gebeurd. Ik stel me dan bijvoorbeeld voor dat ik op een verharde weg loop in het zonnetje en op het moment dat ik begin te doemdenken en te stressen dan stel ik voor dat ik opeens in een eng donker moeras loop. Als ik me dan voorstel dat ik weer een afslag neem en weer op de verharde weg kom voel ik me wat beter.
Iemand anders gaf op dit forum ook een keer de tip om bijvoorbeeld denkbeeldig met een bezem net zo lang rond te vegen in je hoofd tot dat al je gedachtes weg geveegd zijn en het weer schoon is.

Klinkt misschien wat kinderachtig maar bij mij helpt het wel :oops:
Paniekaanvallen en CBD Olie