Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door dj
#68916
Goedendag Allen
Krijg meer maal de vraag mensen om mij heen hoe het komt dat ik in de trein paniekaanvallen krijg en nu niet meer durf te reizen met bepaalde treinen van de vervoerders die in Nederland het personen vervoer doen op het spoor .
Heb al ruim 40 Jaar Claustrofobie waardoor ik regelmatig en paniek/angst aanval heb of krijg in het OV
heb 20 Jaar geleden iets meegemaakt in de trein waardoor ik 2 jaar niet durfde te reizen met de trein
heb voor mij zelf toen iets bedacht het opnieuw leren reizen met het OV en in bijzonder de trein en trams .
Heb toen eerst elke dag en bezoek gebracht aan het station bij mij in buurt ben op een bankje gaan zitten op het perron en de trein het station binnen laten komen heb daar elke dag 30 min op dat bankje gezeten heb dat een maand gedaan.
Na die maand heb ik heel voorzichtig de trein gepakt naar het volgende station dat was toen station Houten en ritje van 7 min voor dat ik in de trein stapte keek ik waar de conducteur was en liep naar hem toe en legde uit wat er aan de hand was en de conducteur bracht mij tot rust om te vragen waar ik heen wilde ik melde het volgende station en ik stapte in was 7 min later in Houten ik stapte toen met gevoel uit dat heb ik mooi weer gedaan en toen weer terug naar het station waar ik in gestapt was .ik kon toen voor mij gevoel de hele wereld aan toen .sinds dien ben ik het hele land door gereisd met de trein .
ondanks we nu in een rare tijd zitten al 2 jaar probeer ik elke dag wel met het ov te reizen om mijn vaardigheden te houden . en als ik en terug valletje heb of ik voel en paniekaanval opkomen dan zoek ik de conducteur op van de trein en leg mijn situatie zo goed mogelijk uit en vaak helpen ze mij .Ik zeg wel wat voor mij geholpen heeft hoeft voor en andere niet helpen
MVGR Dennis
Door dj
#68922
Door dj - 21 apr 2011, 22:26
Ronron schreef:
Graag hoor ik jullie tips en trucs hoe om te gaan met paniekaanvallen in het openbaar vervoer.
Dank !
hallo
ieder gaat er op zijn eigen manier mee om als die en pa in het ov krijgt
heb zelf op nieuw leren reizen met het ov !
ben namelijk zelf helemaal gek van de trein ik reisde vroeger elke dag met de trein door het land en in maart 2001 sloeg zoals ik het zelf altijd noem het noodlot toe .
ik reisde die morgen vanuit nijmegen met de trein naar utrecht om te gaan werken
de reis ging voorspoedig totdat er 2 km voor station maarn de intercity ging afremmen
en niet meer verder ging vanwege en bovenleiding breuk . en ik had iemand bij me staan op dat moment die en pa en hyperventilatie aanval had niet wetende dat ik zelf ruim 6 maanden later niet meer durfde te reizen 1.5 jaar lang .ik maakte voor mij werk gebruik van de trein omdat ik geen rijbewijs heb.Ik heb me zelf opnieuw leren reizen met de trein eerst naar het perron toe gaan om op en bankje te gaan zitten en de trein binnen te laten komen en dat heb ik ruim 6 maanden gedaan en toen kwam het moment dat ik samen met me moeder de trein in ging naar mijn oma in amsterdam en dat ging valikant mis .ik ging voor mijn gevoel 3 treden omlaag op de trap maar ondanks de goeie hulp van het personeel van de ns reis ik weer met de trein. en als ik tegen woordig met trein ga dan zorg ik er voor dat mijn mobieltje en volle accu heeft voor het geval dat .en kijk ik waar conducteur is en ik stap dan in waar hij of zij zich ook is .als ik dan en paniekaanval krijg loop ik naar de conducteur toe en leg de situatie uit aan hem en vaak blijft de conducteur bij me in de buurt of als ik weet waar hij of zij zit is het al goed voor mij
ik ga over 3 weken in het weekend van 14 en 15 mei 2011 naar belgie met de trein
mvgr Dennis
Paniekaanvallen en CBD Olie