Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Gebruikersavatar
Door Cindyyy
#18190
Ik doe sinds kort 2x per week aquarobics.. Iedere maandag en donderdagavond. Nu ben ik deze week op dinsdagavond mee gaan doen met een proefles ZUMBA.. Ook erg leuk! Ik denk dat ik dit nu ook erbij ga doen, dus 3x per week sporten.. (terwijl ik 2 jaar NIET gesport heb)

Het is wel erg jammer dat ik onregelmatige diensten werk, dus soms een keertje moet overslaan.

Sporten is voor mij het probleem niet, ik ben niet bang voor hartklachten/ademhalingsproblemen. Bij mij uit de angst zich vaak in misselijkheid. Sporten is voor mij dan een afleiding wat heel goed werkt. Het sporten helpt me (tijdelijk) op andere gedachten, als ik mezelf weer eens gek ben aan het maken voor iets moeilijks.
Door patries 1971
#18194
afleiding is het beste wat er is....Dus je bent echt heel goed bezig....
Gebruikersavatar
Door Eva78
#18195
Ik ben kei trots op alle sporters hier! Ik heb het wel geprobeerd maar het ook weer snel opgegeven. Dit topic is lang dus heb niet alles gelezen, maar heeft er iemand ervaring met yoga? Ik zit er over te denken om dat te gaan doen. Een sportschool is voor mij te druk.
Gebruikersavatar
Door essie64
#18208
Hoi Eva,

Ik ben nu bijna een maandje bezig met yoga en het bevalt mij heel goed.
Je wordt enorm met je ademhaling geconfronteerd, dat vind ik nog wel een beetje angstig, maar aan het eind is er altijd een ontspanningsoegening.meditatie, en dat is heerlijk ontspannend!! Ik zou zeggen ; DOEN :wink:
Gebruikersavatar
Door Cindyyy
#18234
Ik heb toevallig vandaag een dvd gekocht waar yoga oefeningen opstaan... Nog niet geprobeerd maar ik laat het nog weten!
Door Leon
#18289
Eva78 schreef:Ik ben kei trots op alle sporters hier! Ik heb het wel geprobeerd maar het ook weer snel opgegeven. Dit topic is lang dus heb niet alles gelezen, maar heeft er iemand ervaring met yoga? Ik zit er over te denken om dat te gaan doen. Een sportschool is voor mij te druk.
Je kan ook bv Thai Chi proberen
Door jermen
#18291
Hoi Cindyy

Hoe gaat dat precies met zumba? moet je erg sportief zijn om het bij te kunnen benen?

jermen
Gebruikersavatar
Door Cindyyy
#18294
Nou je moet er wel een flinke conditie hebben om hetbij te houden, wat ik dus niet heb. Maar je kan best even rustig aan doen tussendoor. Ik heb begrepen dat zumba vooral voor je eigen plezier is. Het is voor jong en oud, dik of dun, enz.
Er zaten wel wat moeilijke bewegingen bij wat het ook wel weer grappig maakt. En het gaat vooral erg snel allemaal.

Succes :wink:
Door jermen
#18347
die conditie heb ik dus niet :( ik zwem wel twee keer in de week maar al echt een conditie nog niet.
Ik zoek eigenlijk nog iets bij dat 2 keer zwemmen, ik ben geen sportschool figuur dat geef ik al snel op en zwemmen kan je overal en op de tijd wanneer het mij uitkomt.
Misschien iemand nog suggesties?

jermen
Door Melissa
#18708
Hee Jermen,

Ik kan zo 123 niet zeggen wat voor sport je moet gaan doen. Belangrijk is dat je er plezier in hebt. Wat je ook op ieder moment van de dag kunt doen is hardlopen, schijnt ook goed te zijn voor paniekaanvallen. Dit kun je rustig opbouwen, zodat je langzaam meer conditie krijgt. Verder kan ik zo snel niks verzinnen.

Ik ga zelf beginnen met yoga. Zit hier al langer over te twijfelen maar heb vandaag de knoop doorgehakt. Heb dit een keer gedaan en werkte erg ontspannend voor me, dit is dus ook de reden dat ik ermee aan de slag ga. Ga dit niet thuis doen maar in groepsverband.

Groetjes
Door jermen
#18712
bedankt voor de tip melissa
Ga er ook eens over denken

groetjes jermen
Door Liekskovic
#18935
Ik ben gaan sporten omdat ik paniekaanvallen had en de eerste keren waren een beetje spannend, maar nu ben ik verslaafd (endorfine). Ik ga 4 tot 5 uur per week. Bodystep, bodypump en zumba. Kan nu 2 weken niet gaan door omstandigheden en daar ben ik echt ziek van!
Door Leon
#18937
Geweldig om te horen. Sportende paniekers en ja in het begin is het ok best wel eng maar ja nu kom je er niet meer vanaf, he. Ik hoop dat er meerdere jullie voorbeeld doen volgen om te gaan sporten
Door Mad
#18938
Ik ben op pilatus (eens per week), vind ik heel fijn. Hard werken, alle spiergroepen en doorspekt metyoga achtige oefeningen en ontspanning.
Door jermen
#18944
ik zwem 2 x per week en merkt dat ik op die dagen gewoon beter in mijn vel zit en meer kan hebben. Ik wou er aan het begin ook niet aan maar het helpt echt!!

jermen
Paniekaanvallen en CBD Olie