Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door daalder1958
#59711
Ik heb jarenlang paniekaanvallen en hyperventilatieaanvallen gehad. Sinds 2 maanden ben ik gestopt met roken en heb geen aanval meer gehad, terwijl ik voor die tijd er dagelijks last van had. Ook is caffeine voor mij een grote boosdoener. Ik drink dan ook al jaren caffeinevrije koffie. Ik wist niet dat roken en paniekaanvallen een verband met elkaar hadden.
Door mvw
#59717
Ik ook niet, maar aan de andere kant is het wel logisch gezien roken je ademhaling, bloeddruk veranderd, en dus sensaties van paniek/angst kan opwekken
Door arnold
#59718
goed dat je gestopt bent roken geeft geen enkel voordeel

maar heb mijne inziens niks te maken met paniek

ik ben 53 en heb van mijn 12 tot 40 e gerookt ben er nu 13 jaar vanaf
maar ben toch in juni 209 in paniektoestand gekomen
denk dat het meer een toevals kwestie is

dat is ook met cafeine koffie drinken is niet erg je kan rustig 4 bakken kofie drinken
maar als je de hele dag koffie drinkt is het niet goed

je hoeft niet bang te zijn voor cafeine als het maar niet te veel word

mijne inziens maken mensen elkaar soms bang door te zeggen je moet stoppen met cafeine

althans dat vind ik

wel goed dat je bent gestopt met roken heb zoveel voordelen

arnold
Door Pegje
#59722
Arnold
Dat ben ik totaal niet met je eens als ik meer dan twee bakken koffie zou drinken ga ik enorm hyperventileren dus op advies van therapeute ook over gegaan op decaf. Roken is algemeen bekend dat dat slecht is voor je ademhaling dus ook hyperventilatie angst en paniek. Ik ben ook inmiddels gestopt met roken en het helpt wel degelijk.
Door arnold
#59723
dat kan pegje daarom zei ik al

dat vind ik

maar je hoeft niet altijd te luisteren naar een therapeut maar je moet naar je eigen lichaam luisteren

de 1 word hyper na 1 kop kofie de ander pas na 12 koppen
Door Leon
#59823
Roken is bloed vaatvernauwend. Dus het kan zeer zeker een effect hebben.
Maar of het nu wel of niet Paniek verhogend is stoppen met roken is altijd goed. !!!!!
Paniekaanvallen en CBD Olie