Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door patries 1971
#20017
Tja wat moet ik voor tips aan je geven.....Ik wil ook altijd vluchten,maar vergeet 1 ding niet vluchten is nooittt goed. Je moet in de situatie blijven en dan krijg je vertrouwen in je lichaam dat het weer zakt. Weet dat dit moeilijk is,maar enkel door er dwars doorheen te gaan, kom je verder! En wat die tips betreft: hou jezelf voor dat het leuk is om op een nieuwe plek te werken en gezellige en fijne collega's te ontmoeten! Zoek afleiding en focus je op leuke dingen en aan mooie en fijne momenten in je leven.....Is het ver van je huis vandaan?? Het gaat goed komen meid, de eerste keer is altijd lastig en dan zal je ook wel een beetje gezonde spanning hebben,maar dat hoort erbij. Maar laat het bij gezonde spanning en zorg ervoor dat je gedachten niet met je op de loop gaan! Blijf bij jezelf, en draai niet naar de negatieve kant....JE bent een kanjer dus kan het echt wel. Je hebt al zo vaak een aanval gehad en het is altijd weer goed gekomen,dus vertrouw daarop!!!!!!!

Liefs Patries
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#20036
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jermen
#20038
Hoi
Heb je wel eens rescue remedy geprobeerd is van dr bach en homeopatisch en kan je gebruiken op momenten van paniek. Bij mij werkte het wel het haalt niet de onrust weg maar wel de erge paniek. En voordeel je kan er gewoon mee autorijden.
Jermen
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#20040
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lucyinthesky
#20241
Hoi P. Aniek,

Ik was je berichtjes aan het lezen over je nieuwe baan en ik was benieuwd hoe het is gegaan.
Ben zelf ook een panieker met een nieuwe baan. T werk is leuk, maar ben s'avonds echt doodmoe....
Heb je op je werk verteld dat je last hebt van paniek?
Ik wel, want ben de 3e week van mn werk een paar dagen thuis gebleven omdat het echt niet ging..

Groetjes Lucy
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#20248
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sierou
#21332
Hai,

Heel herkenbaar.

Een trucje dat ikzelf wel doe in zo'n situatie waar je echt niet weg kunt en je hoofd erbij moet houden, is letten op je houding. Dus voeten stevig op de grond, rug recht, als je staat stabiele houding, hoofd niet naar beneden, kijk om je heen en adem even in en uit.
Of als je een automaat in de buurt hebt; haal een kopje thee en neem daar af en toe een slokje van, dan heb je een loopje, en iets te doen als je paniekt (het kalmeert mij tenminste enigsinds om een kopje thee of iets dergelijks te drinken).

Het klinkt misschien raar, maar een verandering kan soms ook wel verfrissend werken, doorbreekt een patroon omdat je allemaal nieuwe indrukken krijgt.

Succes!
Gebruikersavatar
Door P. Aniek
#21339
:roll:
Laatst gewijzigd door P. Aniek op 16 apr 2012, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Leon
#21522
Heel goed en hoop dat het goed bljft gaan. Maar mocht je ooit een aanvalletje krijgen VLUCHT dan niet want dat werkt paniekjuist in de hand
Paniekaanvallen en CBD Olie