Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door jermen
#18462
wie heeft er tips om de malende gedachten uit je hoofd te bannen?
Ik weet er zijn geen kant en klare tips maar misschien heeft iemand van jullie wel iets wat helpt als het weer zo ver is.

jermen
Door Leon
#18467
Door te gaan praten met iemand als de gelegenheid er is dan. dan blijf je niet te lang in die malende gedachtes.
Gebruikersavatar
Door Cindyyy
#18468
Of gewoon iets gaan doen wat afleidt. Een boek lezen of een film kijken??
Door Josja
#18471
Wat ik nog wel eens doe als ik in bed lig en er weer van alles door mijn hoofd maalt is een gedachtenspelletje doen, bijvoorbeeld noem 3 steden met een A, 3 met een B enz.. Doordat ik me dan focus op dat spelletje ben ik niet meer met andere dingen bezig.
Door Melissa
#18484
Wat ook wel eens helpt bij mij is even naar buiten gaan. Even wandelen of fietsen maakt m'n hoofd weer helemaal leeg. Maar je kan ook gewoon binnen voor afleiding zorgen, bijvoorbeeld zoals Josja zegt. Of je pakt een puzzelboek. Zo ben je bezig, en hebben je gedachten geen kans om door te gaan.

Wat mijn psycholoog als tip gaf, was een half uurtje/uurtje per dag in te plannen voor je gedachten. Je gaat dan gewoon even niks doen en geeft je gedachten de vrije loop. De rest van de dag moet je dan tegen jezelf zeggen 'geen rare gedachten meer, die tijd heb ik vandaag al gehad.' En zo moet je ze stop kunnen zetten. Dit is mij alleen nog niet gelukt.

Groetjes
Door jermen
#18513
bedankt allemaal voor de tips.
Ik ga er zeker wat mee doen, kijken of ze mij ook een beetje willen helpen

jermen
Door pianoman
#18518
Haha ik heb gisterenavond in bed de tip van de Plaatsnamen gedaan en ik vond het fantastisch werken. Al zat ik me bij de F wel te ergeren dat ik alleen op "Finsterwolde" kon komen, haha, maar hoe dan ook: mijn gedachtenstroom was gestopt en ik viel ook -trots op mijn vondst van Finsterwolde- in slaap.

Geweldige tip.

+1!

Groet
Pianoman

p.s. inmiddels weet ik ook bijv. Franeker en Fijnaart (jawel Fransje Bauer!!) .. maar echt veel plaatsnamen met een F zijn er niet in Nederland.
Door jermen
#18519
ha pianaman

:lol: ook nog eens een tip om onze topografische kennis weer op te frissen :lol:

jermen
Door Josja
#18520
Lol, ik loop altijd al vast bij de C, verder dan Castricum en Coevorden kom ik niet :D
Door Wilfried
#18656
Tip: probeer deze malende gedachten opnieuw uit met de meest sexy stem die je hebt.
Door jermen
#18657
:lol: dat is een goeie :P
Door jermen
#18689
Josja

Ik heb het vanmorgen bij het waker worden geprobeerd en het werkte fantastische, heb voor het eerst weer eens een beetje uitgeslapen!!!

Bedankt voor de tip

jermen
Door Josja
#18700
Mooi! Vanavond maar even kijken of ik mezelf er ook weer mee in slaap krijg :)
Door jermen
#18711
Hoi Allemaal

Ik vind het wel leuk dat een tip /truc die je van iemand anders hier krijgt dus ook echt voor je kan werken. Fijn dat we elkaar dan zo kunnen helpen
En josja succes vanavond :D
jermen
Door Melissa
#18724
Was gisteravond erg onrustig, ben toen op bed gaan liggen en heb ook de tip van de plaatsnamen gebruikt. Deze werkt inderdaad erg goed! Werd er weer wat rustiger door.
Bedankt voor de tip!

Groetjes
Paniekaanvallen en CBD Olie