Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Nadine
#59506
Ik ben naar een infosessie geweest over dit onderwerp en als beloofd, wou ik jullie op de hoogte houden.
Veel meer dan een hoop geblaat en weinig wol was het niet.
Het werd gegeven door man en vrouw. De man vertelde dat hij op zijn 18de een van de grootste bedrijven in België had opgericht. Hij zei niet welk bedrijf.
Nadien besefte hij dat zeer veel geld verdienen, toch niet de bedoeling van zijn leven kon zijn. Dus schakelde hij over naar T.M.

Om aan de cursus deel te nemen (1 jaar) moet je 900 euro neertellen, er is wel mogelijkheid tot sponsoring voor wie minder dan 3.000 euro bruto verdient. En je kunt het ook afbetalen.

Al bij al kreeg ik geen fijn gevoel bij die man.
Hij leek me teveel een manager.

Ik ga wel verder zoeken op internet, er moeten toch rechtgeaarde leraars zijn.

Als iemand ervaring heeft met 'medidatie' hoor ik het graag.
Door mvw
#59509
Transcendente meditatie klinkt idd als een hoop gebral en geblaat. Waarom ga je niet eens beginnen met zoiets als mindfulness? Ook o.a. meditatie volgens mij? Of vraag naar ervaringen daarmee hier op het forum. Vaak bieden officiele psychologen deze mogelijkheid?
Door Nadine
#59513
Ja inderdaad, MVW, het is een hoop gebral, en ze zijn niet beschaamd je het geld uit je zakken te jagen.
Ik ga zeker op zoek naar Mindfullness, lees nu het boek 'De kracht van het nu' van Eckhart Tolle.
Zware kost, ik kan maar een paar pagina's per dag lezen.
Om het wat lichter te maken lees ik 'de kleine gids voor dummies, mindfullness.

Ken jij misschien nog goede boeken?

groetjes
Door mulder
#59530
HOi ik heb een boek gelezen dat heet voluit leven. Het was voor mij echt een geweldig boek. IK lees het nog regelmatig. Er zitten oefeningen in en je krijgt inzicht in je eigen reacties. Ook zit er een CD bij met oefeningen. Het is van Ernst Bohlmeijer. Succes
Door Nadine
#59534
Dag Mulder,

hartelijk dank voor je verwijzing naar het boek.
Ik heb hier al goede verwijzingen gekregen over boeken, die me vooruit kunnen helpen

groetjes
Door Jeanette1979
#68367
Er zijn veel gegevens beschikbaar over de aantoonbare effecten en resultaten van meditatie. Een paar jaren gelden was de gangbare mening over meditatie er een van “zweverig gedoe” en meer. Nu zie je de meeste mensen hun mening bijstellen. Er is zo langzamerhand veel wetenschappelijk onderzoek beschikbaar. En ook zonder deze onderzoeken en cijfers is men er wel van overtuigd dat meditatie een goede zaak is.
Paniekaanvallen en CBD Olie