Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door Fred40
#24953
Hebben jullie dat nu ook. Tijdens een paniekaanval (of als ik er een tje voel opkomen dan begin ik te trillen met mijn been, het leid af en helpt soms. Ik doe dit trillen overigens bewust.en kan die neiging niet onderdrukken. Hebben jullie dit ook?
Door Maayke
#24960
Ja Fred, dat doe ik ook. Ik denk dat dat is om je aandacht een beetje van de angst af te leiden.

Groetjes Maayke
Door Fred40
#24963
Beste,

Curieus eigenlijk om te merken hoeveel overeenkomsten er zijn tussen ons paniekers, dat terwijl je eignelijk denkt uniek te zijn!
Door Maayke
#24965
Ja wat een herkenning he :) Gelukkig maar, want dan heb je niet het gevoel dat er helemaal alleen in staat.

Groetjes Maayke
Door tania 67
#24966
hallo
ja inderdaad ,vroeger dacht ik altijd dat ik de enige was met dit probleem had er in de beginperiode zelfs nog nooit van gehoord,maar helaas hebben veel mensen last van angst en paniek dit forum is het grootste bewijs ervan
en zo kunnen we elkaar helpen en steunen en staan we er toch niet zo alleen voor
groetjes tania
ps fred hoe is het nu met je?
Door last
#24999
als ik een paniekaanval heb tril ik ook
niet normaal me handen en voeten worden ook helemaal koud
ook als paniekaanval weg is tril ik soms nog wat na (alleen als ik heftige paniekaanval had)
Door bah
#25602
Hmmmz.

De laatste post:

Er zit denk ik wel een verschil tussen trillen TIJDENS een paniekaanval, of trillen ómdat je een paniekaanval gaat krijgen.
Waarmee ik niet bedoel dat jouw post geen nterresante anvulling is, alle rvaringen ovr angststoornissen zijn nuttig want ze kunnen altijd voor iemand herkenbaar zijn.

Als ik het goed begrijp heeft de topicstarter het over het eerste. Het trillen, of herhaaldeijke bewegingen maken van je lichaam ter afleiding van de paniek.

Ja ik doet dat ook. Maar daarom denken ze dat ik autistisch ben.
Bij lichamelijke onrust (angst/paniek) tril ik met ledenmaten, ik rek of strek ledenmaten, ik friemel met handen, ik ijsbeer, ik sta op en verzet mijn gewicht van de ene been naar de andere etc. Ook wil ik persé staand of liggend de foetus-houding aannemen.

echter, deed ik dit voor mijn ángststoornis ook al zulke dingen. Niet dezelfde, maar soortgelijke. Als ik zenuwachtig ben ga ik op een bepaalde volegorde aan dingen krabben. Nu gelukkig alleen nog maar mn neus:P Als ik me supergoedvoel tril ik met mijn been, of schommel ik op mijn stoel. Als ik moet bloedprikken (fobie) schommel ik, ijsbeer ik, maak ik herhaaldelijk dezelfe klanken, herhaal ik dezelfde woorden hardop (lalalala en poepoepoep)

Dus mijn tegenvraag is eigelijk:
Hoe reageerde je op angst/verveusiteit/ongemak voor je ángststoornis'?

Ik ben benieuwd of meer angsters dat al in hun jeugd hadden. of dat autisme en angst veel raakvlaken hebben. En of ik écht autisme heb:')
Paniekaanvallen en CBD Olie