Forum

Een aantal handige tips en trucs voor het verminderen van paniekaanvallen en natuurlijk tips en trucs voor tijdens een aanval.

Moderators: Leon, Leap

Door SiV89
#59987
Ik heb hier al wat meer topics gezien over sporten, maar ik vraag me iets af wat nog niet voorbij is gekomen (iig niet gezien).
Bij mij is de situatie namelijk min of meer omgekeerd dan bij de meeste mensen die ik hier zie. Ik sport al jarenlang zeer intensief. Voordat ik mijn eerste paniekaanval kreeg deed ik dat al. Ik heb het wel heel snel opgebouwd, ik ben binnen een paar maanden van 1 uur per week naar 4, soms wel 5 uur per week sporten gegaan. Ik doe aan zumba, spinning, zwemmen, fitness en zware buikspiertraining. En alles super fanatiek. Ik leef er altijd enorm naartoe. Ik vind het sowieso heel erg leuk om te doen, en daarnaast maakt het mijn hoofd heerlijk leeg. Sinds een maand heb ik last van hartoverslagen, en als ik ga sporten word ik altijd wat minder bang omdat ik dan merk dat mijn hart dat gewoon prima aankan, dus dan zal er wel niets mis zijn.
Op vrijdag heb ik meestal geen tijd om te gaan sporten, en helaas had ik uitgerekend vandaag een moeizame dag. De hele dag erg onrustig van binnen, en aan het eind van de middag kwamen daar die stomme hartoverslagen weer bij waardoor ik helemaal over de zeik raakte en urenlang heel bang was.
Nu vraag ik me af of er zoiets is als *teveel* sporten. Kan het kwaad als je je zoveel inspant? Het zal toch niet zo zijn dat ik die hartoverslagen krijg doordat ik te veel van mijn lichaam vraag ofzo?
Door mulder
#60009
geen idee, maar het lijkt me van niet. Maar een arts kan je er vast meer over vertellen. Ik zou het eens voorleggen bij je huisarts. Succes!
Door yana
#60930
Oververmoeidheid kan zeker hartritme stoornissen veroorzaken.
Ik kreeg ze soms tijdens te zware inspanning, en heb ze ook gehad na een week overbelasting.
Sowieso is van nature een deel vd hartslagen al niet helemaal zuiver.
Gelukkig zijn de meeste goedaardig en gaan ze vanzelf weer weg
Door arnold
#60935
overal waar TE voor staat is niet goed

belangrijkste is dat je goed beweegt maar maak er geen wedstrijd van met jezelf

voor de rest ? leef met regelmaat op tijd naar bed maar ook op tijd eruit

succes arnold
Door Leon
#60948
Blijf lekker sporten, hoor. Dat kan geen kwaad maar als je twijfelt gewoon even langs de huisarts gaan.
Paniekaanvallen en CBD Olie